מתרחבים: מכבי שירותי בריאות, המפעילה מרפאה מיוחדת לבריאות הנפש במודיעין – מכבים – רעות, מחזקת בימים אלה את מערך הסיוע המקומי בשלושה אנשי מקצוע נוספים על אלה העובדים במרפאה – כל השלושה פסיכולוגיים קליניים.
1 צפייה בגלריה
מרפאת בריאות הנפש של מכבי במודיעין
מרפאת בריאות הנפש של מכבי במודיעין
מרפאת בריאות הנפש של מכבי במודיעין
(צילום: מכבי שירותי בריאות)
ההחלטה לחזק את מרפאת הסיוע הממוקמת במרכז המסחרי 'גינות דותן' בשכונת הנחלים בעיר התקבלה בין השאר כאחד הלקחים שהפיקו אנשי הקופה מהשנה וחצי במהלכה נגרמו לילדים ובני נוער רבים מצוקות רבות על רקע הסגרים, הניתוק וחבריהם וממסגרות הפעילות שלהם, וכמובן שהחשש מהנגיף והמחלה הלא ברורה.
לטענת אנשי מכבי שירותי בריאות, מדובר בתוספת משמעותית שתשפר את השירות, הזמינות והנגישות הטיפולית לחברי מכבי בעיר מודיעין ובסביבה.
גם הורים לילדים בעיר, ששמעו על התרחבות המרפאה, מביעים שביעות רצון רבה מהמהלך.
קראו גם:
"זה מראה שיש חשיבה ויש עשייה ויש פעולה, וזה מחמם את הלב", אומרת חגית ראובני, תושבת העיר, אמא לשלושה ילדים.
"השנה האחרונה היתה קשה ומעיקה והנזק שנגרם לילדים לא ידוע עד הסוף, אבל סביר להניח שהבינו שחייבים לעשות משהו".
"לצערי, בישראל כולה לא מתייחסים בצורה שוויונית לנושא בריאות הנפש, סוגייה שחייבת לקבל תשומת לב, משום שבעיות נפשיות עלולות להביא לתוצאות חמורות, כמו כל מחלה גופנית קשה אחרת".
חשוב לציין כי על אף שהורים רבים דיווחו בשנה החולפת על מצוקות מהם סובלים ילדיהם בשל השלכות התפרצות המגיפה, לא פורסמו עדיין כל נתונים אודות כמות הפניות שבוצעה לקופות החולים בנושאים אלה.
המרפאה של מכבי שירותי בריאות במרכז 'גינות דותן' מעניקה שירות פסיכולוגי לילדים ובני נוער מגיל שש ועד גיל 18, ומועסקים בה פסיכיאטרים, פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים ומרפאות בעיסוק.
במהלך השנה האחרונה הורחבה מערכת הטיפול במרפאה גם לילדים עד גיל שש, והטיפול המוצע כולל אבחון ומעקב, טיפולים פסיכולוגיים, ריפוי בעיסוק, וטיפול באומנות.
"מדובר בתוספת חשובה של כוח אדם מקצועי ואיכותי שיסייע בשיפור השירות והזמינות לתושבי מודיעין", אומרת מנהלת המרכז לבריאות הנפש במודיעין, ד"ר איריס כהן.
"אני מזמינה את כל מי שזקוק לעזרתנו ולשירותינו ליצור עימנו קשר ונשמח לסייע".
כל העדכונים - חדשות מודיעין