יוזמה מיוחדת של בעלת סטודיו ליוגה במכבים הביאה בסוף השבוע האחרון למפגש יוצא דופן של 60 נשים, יהודיות וערביות, שקיימו ערב יוגה משותף למען העלאת המודעות לקידום הדו קיום והשלווה בין שני המגזרים.
2 צפייה בגלריה
מפגש היוגה במכבים
מפגש היוגה במכבים
מפגש היוגה במכבים
(צילום: באדיבות הסטודיו של דליה)
קראו גם:
מי שהניעה את המהלך לקיומו של המפגש היא דליה קולדהם, תושבת שכונת מכבים, שהחליטה לנסות ולעשות מעשה שיקרב מעט את נשות המגזרים היהודי והערבי הנמצאים במתיחות קשה מאז שפרצה מערכת 'שומר החומות' ברצועת עזה.
בעיצומם של ימי המהומות הקשות בלוד וברמלה פנתה קולדהם לסניף תנועת 'נשים עושות שלום' במודיעין ולסניף נוסף בלוד והציעה להפגיש בסטודיו שבבעלותה עשרות נשים לאימון יוגה. "המחשבה שלי היתה שדרך היוגה נוכל לקרב לבבות, להרגיע את הרוחות ולכן שמחתי מאוד לשמוע שיש מי שיגיעו לאירוע ויקחו בו חלק", מספרת קולדהם.
ואכן, בערב בו נקבע המפגש הגיעו 60 נשים, יהודיות וערביות, חילוניות ודתיות, תושבות הערים מודיעין, לוד ורמלה וקיימו, בחצר הסטודיו של קולדהם, אימון יוגה מרגיע.
2 צפייה בגלריה
מפגש היוגה במכבים
מפגש היוגה במכבים
מפגש היוגה במכבים
(צילום: באדיבות הסטודיו של דליה)
"כולן חשו שהיה ערב עוצמתי, מקרב ושופע אהבה וחברות", אומרת קולדהם שבסיום המפגש ביקשה מהמשתתפות לחזור, תוך כדי תרגול אחרון, על מילים בעלות משמעות כמו שלווה, חברות, חופש, אהבה, ביטחון, אור ועוצמה.
"התגובות לאירוע היו מאוד מרגשות וגם בימים שאחרי המפגש קיבלתי המון הודעות תמיכה ותודה מנשים שהיו שם ומעוד נשים שישמחו לפגוש אותנו בעתיד", מספרת קולדהם.
כעת, לאור הצלחת האירוע, סיכמו הנשים כי יקיימו, ב–23 ביוני, יום היוגה הבינלאומי, מפגש נוסף שייערך הפעם בלוד.
"אנחנו מרגישות שזה היה רק הפרומו, התחלה של דרך חדשה שאנחנו מקוות שתביא לנתיב של שלום ואחווה בין המגזרים", אומרת קולדהם, "הוכחנו שאפשר לעשות שלום בינינו".
משתתפת אחרת שלקחה חלק במפגש: "היה שם משהו עוצמתי ממש, באווירה, בנרות שדלקו, בשקט, בנשימות, הרגשה שלא הרגשנו הרבה זמן, של שלווה שאפשר להגיע אליה אם רק רוצים ומכוונים – כי מי מאיתנו לא רוצה קצת שקט".
כל העדכונים - חדשות מודיעין