בעיריית מודיעין עושים בימים אלה מאמץ לשינוי בנושא הליך אישורי הצבה ובנייה של חדרי מיגון וממ"דים בבתים פרטיים ובבנייני מגורים ישנים ברחבי העיר, וזאת בסיום המערכה האחרונה ברצועת עזה שבמהלכה נשמעו מספר אזעקות בתחום העיר בשל ירי רקטות לאיזור.
1 צפייה בגלריה
"להרגיע את התושבים". רעות
"להרגיע את התושבים". רעות
"להרגיע את התושבים". רעות
(ארכיון: אוהד צויגנברג)
קראו גם:
נכון להיום, בדומה לרשויות מקומיות אחרות ברחבי הארץ, אישור הצבתם של אמצעי מיגון חיצוניים בחצרות בתי ובנייני מגורים או בנייה של תוספות של מרחבים מוגנים, היא פעולה בירוקרטית ממושכת ומתישה שעלולה להימשך חודשים ואף שנים.
בעיריית מודיעין, כמו בעיריות אחרות, יש נוהל ברור בנושא, אולם הוא כרוך בתהליך מורכב, ומי שנמצאים כרגע בבעיה הם תושבי מכבים־רעות, שכן בתיהם הוקמו בתחילת שנות ה־90, בטרם נחקק חוק ההתגוננות האזרחית המחייב התקנת מקלט או ממ"ד בכל מבנה חדש שמוקם.
כדי לסייע לאלפי תושבי מכבים־רעות, פרסמה העירייה בסוף השבוע שעבר הודעה כי תושבים המעוניינים בהקמת מרחב מוגן מוזמנים לפנות לאגף ההנדסה וליהנות מהליך מקוצר יחסית, המוגדר כ"מסלול ירוק", במטרה להסדיר את הנושא בתוך חודשים ספורים.
מי שפועל בימים אלה בנושא הוא חבר מועצת העיר ("מודיעין חופשית") ויו"ר ועדת הביקורת העירונית, אבי אלבז, שנפגש בסוף השבוע שעבר עם ראש העירייה חיים ביבס.
בעקבות הפגישה פרסם אלבז הודעה בה מפורטות האפשרויות העומדות בפני תושבי העיר המבקשים למגן את בתיהם בחדרי ביטחון.
על פי ההודעה, יש לתושבים ארבע אפשרויות חוקיות להקמה של מרחבים מוגנים או להצבה של חדרי ביטחון ששטחם נע בין 4 ל־9 מ"ר, המתאימים לאיכלוס בעת חירום של בין 10 ל־15 איש.
העלויות של המיגון מגוונות ונעות מסכום התחלתי של 44 אלף שקלים ועד לסכום של 130 אלף שקלים. זמן ביצוע העבודה או האספקה למקרה של הצבת מיגונית חיצונית בחצר נע בין 40 יום ל־3 חודשים.
"נפעל ונעשה מה שצריך כדי לקדם את הנושא ונעדכן את תושבי כל השכונות והרובעים", מכריז אלבז, "בתקווה לפעול במסלול מהיר ומקוצר ולהרגיע את התושבים".