עדכון צהריים: צה"ל הודיע כי בתום הערכת מצב הוחלט על הסרת ההגבלות של פיקוד העורף מגוש דן צפונה. ההגבלות על התקהלויות ומקומות עבודה נותרו בתוקף רק באזור קו העימות וברמת הגולן, למעט חלק מיישובי מועצה אזורית עמק הירדן.
2 צפייה בגלריה
חיים ביבס
חיים ביבס
חיים ביבס
(צילום: קובי קואנקס)
כוננות שיא: בעקבות מתקפת המנע של צה"ל נגד חיזבאללה, וירי מאות הרקטות בתגובה על ידי הארגון הלילה, הכריז הבוקר (יום א') שר הביטחון יואב גלנט על "מצב מיוחד בעורף", למשך 48 שעות. הנחיה זו הייתה קיימת בחלקים מסוימים בצפון ובדרום הארץ, אך כעת הורחבה לכל חלקי המדינה.
בעקבות אירועי הבוקר, פרסם ראש עיריית מודיעין חיים ביבס הודעה מיוחדת שבה נאמר: "תושבות ותושבים יקרים בוקר טוב, צה"ל פתח במתקפת מנע נגד חיזבאללה. בצל החרפה והמתיחות הביטחונית בצפון קיימתי לפני זמן קצר הערכת מצב עם גורמי המקצוע בעירייה ועם גורמי פיקוד העורף".

2 צפייה בגלריה
הנחיות פיקוד העורף השתנו
הנחיות פיקוד העורף השתנו
הנחיות פיקוד העורף
(צילום מסך: אתר פיקוד העורף)

ביבס הדגיש: "נכון לשעה זו, אין שינויים בהנחיות פיקוד העורף באזורנו אך נדרשת מכולנו דריכות גבוהה. הנחיתי לוודא, כי כל גורמי העירייה הרלוונטיים זמינים וכל המקלטים במכבים וברעות פתוחים וערוכים. כמו כן, ניידות הביטחון והשיטור העירוני מתוגברים ומבצעים סיורים באופן תדיר ברחבי העיר".

קראו גם:

ביבס הוסיף ואמר כי בעירייה יקיימו הערכות מצב בהמשך הבוקר והיום בהתאם להתפתחויות והתושבים יעודכנו, ברגע שיהיה בכך צורך.