ביטחון: לאטום כל פרצה


מודיעין גובלת ביישובים פלסטיניים ועובדה זאת לא נותנת שקט לתושבים. בין אם מדובר במכת גניבות הרכבים ופריצות לבתים ואם החשש מחדירה של מפגעים, או שב"חים שעובדים באתרי בנייה וחלקם גם נשארים בעיר. במודיעין שכונות רבות וכמה כניסות ויציאות לעיר, מה שמגביר את החשש, במיוחד בשכונות החדשות כמו מורשת, נופים וציפורים.
3 צפייה בגלריה
גדר ההפרדה
גדר ההפרדה
גדר ההפרדה
(צילום: פרטי)

עד לפני המלחמה היו מגיעים עובדים פלסטינים גם דרך הפרצות בגדר. "הפועלים עוברים בקלות, והמצחיק הוא שיש גדר ושער גדול, אבל בצד השער יש פרצות והפועלים פשוט עוברים שם. גם בצבא מודעים לכך, אבל כנראה שאין לצה"ל משאבים ודרך למנוע את החדירות האלה", סיפר אז תושב העיר.
לאחרונה החלה העירייה לעבות את מערך האבטחה סביב רובע מכבים הצמוד לגדר ההפרדה ולכפרים הפלסטיניים. המטרה למנוע כל אפשרות של חדירת כוחות עוינים לעיר מכיוון שטחי הרשות הפלסטינית. במקביל בעקבות המלחמה הוקמו כיתות כוננות בעיר, שמורכבות מחיילי מילואים לשעבר תושבי העיר, בעלי רקע קרבי.

תחבורה ציבורית: להגביר את תדירות הקווים


אחת הרעות החולות בעיר מודיעין היא התחבורה הציבורית, קשה יהיה למצוא מישהו שלא יסכים עם זה. ריבוי כלי הרכב בעיר הוא תוצאה בין היתר גם של היעדר תחבורה ציבורית נגישה ממקום למקום.
אחת התלונות העיקריות היא תדירות הגעת האוטובוסים, יש קווים שהתדירות שלהם נמוכה מאוד, כמו למשל קו 258 ממודיעין לבאר שבע שיוצא פעם ביום, וגם הנסיעה בו דרך כביש 40 ארוכה. מאחר ומדובר בקו שחיילים וסטודנטים רבים משתמשים בו, נדרש פתרון דחוף, שכן ברכבות הסרבול הוא רב. דרושה רכבת לתל אביב ומשם לבאר שבע (כמעט שעתיים וחצי), או רכבת ללוד ומשם לבאר שבע (שעתיים ורבע). תלונות נוספות מתייחסות לקווים שפשוט מדלגים על התחנה או לא מגיעים בכלל.

פקקים: להאריך את שעות הרכבת


אחת הבעיות המטרידות מהן סובלים תושבי מודיעין הם עומסי התנועה הכבדים בכניסות לעיר, בעיקר בכניסה לעיר מכביש מספר 431, ובכניסה הצפון־מערבית, מכיוון כביש מספר 443 לכיוון צומת שילת.

3 צפייה בגלריה
פקקים בכניסה למודיעין
פקקים בכניסה למודיעין
פקקים בכניסה למודיעין
(צילום: שאול גולן)

כל מי שמגיע לעיר בשעות אחר הצהריים והערב, יודע שיש סיכוי לא קטן שהוא ייתקל בעומסי תנועה או בפקקים בכבישים אלה. הפקקים הם תוצאה בין היתר גם של העבודות בכביש 431 שנמצאות לקראת סיום, אך גם תוצאה של עיר גדלה ומתפתחת שמתאכלסת יותר ויותר. מי שסובלים בעיקר הם תושבי השכונות החדשות: הציפורים, נופים ומורשת. העובדה כי העיר אמורה לגדול בעוד עשרות אלפי תושבים מחייבת פתרון גם לתחום זה.
הפתרונות כמובן טמונים בשיפור מיידי של התחבורה הציבורית, אוטובוסים וכן הארכת קווי הרכבת וסיום הקו ממודיעין לראשל"צ. ברגע שיהיה מענה יעיל בתחבורה הציבורית, יפחת הצורך ברכב הפרטי ותהיה לתושבים אופציה נוחה יותר להתניידות.

נדל"ן: להשאיר את הצעירים בעיר


מחירי הנדלן בעיר האמירו מאוד בשנים האחרונות וגם המחיה שכוללת הוצאות חינוך וכלכלה, התייקרה מאוד. התוצאה – לצעירים קשה מאוד להישאר בעיר.

3 צפייה בגלריה
שכונת מורשת
שכונת מורשת
שכונת מורשת
(צילום: קובי קואנקס)

לפני כשלושה חודשים נפתחה הרשמה ל-187 דירות בהנחה לצעירים בעיר. הדירות ייבנו בחלק הצפוני של שכונת הכרמים ויימכרו כאמור בהנחה משמעותית לזוכים. אולם זו טיפה בים מבחינתו של דור ההמשך בעיר, שמתקשה לעמוד במחירים כמו 3 מיליון שקלים לדירת ארבעה חדרים או שכירות ממוצעת בגובה 6,500 שקל.
ולא רק לצעירים, משפחות רבות כורעות תחת עול השכירויות והמחירים ונאלצות לעזוב למקומות זולים יותר. במודיעין מודעים למצב ויש שאומרים שעל חינוך טוב ואיכות חיים צריך לשלם, אבל לרבים ברור שהמגמה הזו מקשה מאוד ובעיקר לא מאפשרת לדור ההמשך להישאר בעיר.

קראו גם:

מקומות בילוי: לפתור את מצוקת הנוער


במשך שנים נחשבה מודיעין לעיר שינה, כזאת שמשעמם מאוד לחיות בה וכדי לבלות נדרשת נסיעה מחוצה לה. בשנים האחרונות מודיעין השתפרה מעט, נפתחו בה בארים ומסעדות חדשות, חלקן שלוחות של מסעדות בירושלים כמו סטקיית חצות ומעדניית צדקיהו.
השבוע נודע על פתיחה בקרוב של מסעדת קיסו-פו כן נפתח לאחרונה גם מתחם קריוקי. עדיין הבעיה העיקרית היא בגזרת הנוער, שנותר בהרבה פעמים ללא מענה. רוב הזמן בעיקר בחודשי הקיץ, ניתן לראות את הנערים בפארק ענבה או במרכזי השכונות, מחוסרי מעש.
בנוסף, ראש העירייה חיים ביבס יצטרך בקדנציה הזו לממש את הבטחתו ותוכניותיו להקמת קמפוס חדשני ומגורי סטודנטים, ברגע שאלה יגיעו לעיר, גם סצנת הבילויים תהיה חייבת לגדול.