בתחילת השבוע התקיימה מסיבת הסיום של שכבת תלמידי י"ב בתיכון עירוני ג' במודיעין. עו"ד דוד שור, המתגורר בסמוך, תיעד את האירוע, שהתקיים לאחר שבעיר החלה התפרצות קורונה, וטוען כי במהלך המסיבה הופרו הנחיות הקורונה - עטיית מסיכות, והגדיר את האירוע כ"מסיבת הדבקה".
1 צפייה בגלריה
מסיבה ללא מסכות בעירוני ג'
מסיבה ללא מסכות בעירוני ג'
מסיבה ללא מסכות בעירוני ג'
(צילום: עו"ד דוד שור)
המסיבה התקיימה לאחר שיום קודם לכן הוציא משרד הבריאות צו, חתום ע"י פרופסור חזי לוי, לאחר לאחר שהתברר כי בשלושה מוסדות חינוך בעיר, ביניהם גם תיכון עירוני ג', התרחשה התפרצות מחודשת של נגיף קורונה. בצו נקבע כי כל תלמידי בתי הספר בעיר חייבים לעטות מסיכות בכל זמן הימצאותם במוסדות החינוך, בכיתות ובשטחים פתוחים.
עם זאת במסיבה, אותה תיעד עו"ד שור, נראו התלמידים כשהם אינם עוטים מסיכות. לדבריו, המסיבה הופסקה רק לאחר שהזעיק למקום פיקוח עירוני.
קראו גם:
בשעות שאחרי האירוע פנה עו"ד שור ללשכת דובר העירייה וללשכת היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד זאב גבאי, ודרש מהם לפרסם הודעה לפיה קיומה של המסיבה תיבדק בצורה יסודית. לאחר שלדבריו לא קיבל תשובה מספקת, החליט לגשת למשטרה ולהגיש תלונה.
"לא הותירו בידי כל ברירה אלא להגיש את התלונה", אומר עו"ד שור ומסביר: "שוחחתי בשעות שלאחר המסיבה עם היועצת המשפטית של העירייה, פניתי גם לסגן ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך ואל דובר העירייה, ומתשובתם, לפיה 'הנושא סגור', מבלי שנערכה בדיקה ראויה לדעתי, לא הייתה לי ברירה אלא להגיש את התלונה".
עוד מוסיף עו"ד שור ואומר כי, "לא אניח לנושא עד אשר תושלם חקירה וימוצו ההליכים המתחייבים נגד האחראים להפרת צו מנכ"ל משרד הבריאות. מדובר במעשה אנטי חינוכי ואנטי ערכי מחפיר בחסות בית ספר תיכון, בתחומו, בידיעתו לאור יום ובמודע, המעמיד בסיכון את כלל הציבור. נורא לדעת שתיכון בעיר מחנך כך את בוגריו; ושמי שאמונים בעירייה לאכוף את צו בריאות העם נותנים גב למי שמפר אותו במקום לבלום התפרצותה המחודשת של המגפה בעיר".
מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות נמסר: "מדובר במסיבת סיום של תלמידי שכבת יב', שבה כולם מחוסנים. במהלך המסיבה, כרז הדיג'יי מספר פעמים לעטות מסכות וכן הנהלת בית הספר, כשבחלק מהזמן צירף הדיג'יי לבקשת עטיית המסכות, דברים שנאמרו בבדיחות הדעת באווירת המסיבה. משנוכחה הנהלת ביה"ס כי התלמידים לא נענים לבקשה לעטות מסכות, הופסקה המסיבה".
לעדכונים - חדשות מודיעין