הורים לתלמידים בבית הספר התיכון עירוני ג' במודיעין, בו אותרו במהלך השבוע שעבר מספר תלמידים מאומתים כחולי קורונה, מוחים על כך שהבוקר (ראשון) התקיימה בשטח בית הספר מסיבת סיום של תלמידי שכבת י"ב, ללא עטיית מסכות כנדרש.
1 צפייה בגלריה
מסיבה ללא מסכות בעירוני ג'
מסיבה ללא מסכות בעירוני ג'
מסיבה ללא מסכות בעירוני ג'
(צילום: עו"ד דוד שור)
תושב העיר, עו"ד דוד שור, המתגורר סמוך לבית הספר והבחין במסיבה, כתב בפוסט שהעלה לרשתות החברתיות מחאה נוקבת וקבע: "מסיבת הדבקה עירונית ברגע זה, בתיכון עירוני ג' מתקיימת ברגע זה הרקדה ברחבת בית הספר".
קראו גם >>>
עו"ד שור ציין באותו פוסט כי, "המסיבה החלה בשעה שמונה וכל הרוקדים היו ללא מסיכות, המפעיל החיצוני הכריז ברמקול, במו אוזני שמעתי, על חובה לעטות מסיכות בשטח בית הספר גם במרחבים פתוחים, אבל הוסיף לקול מחאת הרוקדים שהתחלפה בצהלה – 'אתם לא צריכים לשים עכשיו מסיכות, תקפידו שלכל אחד יש מסיכה ותשימו מהר אם יבוא פקח".
כל זאת 12 שעות בלבד לאחר שעיריית מודיעין הודיעה כי בעקבות גילוי עשרות מקרי הידבקות של תלמידים בשלושה בתי ספר בעיר: תיכון מו"ר, בית הספר היסודי 'אסיף' וגם עירוני ג', שבו התרחשה המסיבה, חלה חובה על עטיית מסיכות בשטח כל בית הספר, כולל בשטחים פתוחים.
"מדהים בעיני שלמרות החובה לעטות מסיכות בהתאם לצו הרשמי קורה מקרה שכזה", אומר עו"ד שור. "זה בסדר שחוגגים, כל עוד שזה בשטח פתוח, אבל יש חובה לעטות מסיכות על פי ההוראות ומה שבוצע הבוקר היה עידוד גלוי להפר את הצו".
מה עשית לאחר שהבחנת במסיבה?
"הרמתי טלפון להנהלת בית הספר וביקשתי לשוחח עם גורם בהנהלת בית הספר על הנושא ונמסר לי שהדבר יטופל אבל להבנתי לא קרה דבר – ועוד הוסיפו כי השכבה המדוברת, שכבת י"ב מחוסנת ממילא, טענה שאינה רצינית".
במקביל דיווח עו"ד שור למוקד העירוני וביקש מפקחי העירייה להגיע לשטח, ורק אז, בסביבות השעה תשע וחצי בבוקר, הופסקה המסיבה.
"התרעומת שלי היא על הנהלת בית הספר, הצוות החינוכי ומפעיל המסיבה והתלמידים שפשוט התעלמו מקיומו של צו מנכ"ל משרד הבריאות - ומטרידות אותי לא פחות תגובות התלמידים ברשתות החברתיות המזלזלים בנושא וזו מבחינתי נורה אדומה – מה עוד שאלה בני נוער שמתגייסים עוד מעט לצה"ל. לטעמי יש צורך בבדיקה רצינית ומידית ולא לפטור את הנושא בכך שהמסיבה הופסקה, יש למצות את הדין עם האחראים למחדל".
מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות נמסר: "מדובר במסיבת סיום של תלמידי שכבת י"ב, שבה כולם מחוסנים. במהלך המסיבה, כרז הדיג'יי מספר פעמים לעטות מסכות וכן הנהלת בית הספר, כשבחלק מהזמן צירף הדיג'יי לבקשת עטיית המסכות, דברים שנאמרו בבדיחות הדעת באווירת המסיבה. משנוכחה הנהלת ביה"ס כי התלמידים לא נענים לבקשה לעטות מסכות, הופסקה המסיבה".
לעדכונים - חדשות מודיעין