סוף טוב לדרמה באיסטנבול: הלילה (בין רביעי לחמישי) בישר ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד לבני המשפחה כי הזוג נטלי ומורדי אוקנין, שנחשדו בריגול ונעצרו בטורקיה, חוזרים הביתה.
4 צפייה בגלריה
בני הזוג אוקנין בשדה התעופה
בני הזוג אוקנין בשדה התעופה
בני הזוג אוקנין בשדה התעופה
(צילום: יאיר שגיא)
כזכור, השניים נעצרו לפני תשעה ימים באיסטנבול לאחר שצילמו את ארמונו של ארדואן, וכמעט הוגשו נגדם כתבי אישום בחשד לריגול. בני המשפחה שהתבשרו על החזרה המתוכננת כבר אתמול (רביעי) אחר הצהריים, התבקשו לשמור על שתיקה על מנת שלא לסכל את המבצע.
אם במהלך סוף השבוע האחרון עוד התראיינו בני משפחותיהם וחבריהם לאמצעי התקשורת, הרי שהחל מיום ראשון השבוע החליטו בני המשפחה וקרוביהם של בני הזוג שלא לדבר על המקרה, בעיקר מתוך רצון לאפשר לשלטונות בישראל לנסות לפעול בצורה שקטה כדי לשחרר את השניים. משימה שלמרבה המזל הסתיימה בהצלחה.
4 צפייה בגלריה
בני הזוג אוקנין במטוס בדרך לישראל
בני הזוג אוקנין במטוס בדרך לישראל
בני הזוג אוקנין במטוס בדרך לישראל
(צילום: משרד החוץ)
ביתם של בני הזוג במודיעין במהלך היה מלא השבוע בקרובי משפחה ובחברים שהגיעו לתמוך זה בזה, ובעיקר בבנם המשותף של נטלי ומורדי, ילד בן חמש המוגדר כבעל צרכים מיוחדים, שאינו רגיל שלא לראות את הוריו מדי יום.
קראו גם:
במהלך השבוע ביקרנו בבית המשפחה, ושמענו על חוויה איומה והמתנה מייסרת לבשורה. "אלה בהחלט ימים מסויטים עבור המשפחה ואי־הוודאות הורגת אותם", סיפר מכר של המשפחה.
"בלתי נתפס להבין כמה קשה לשבת בבית כשאתה לא יודע כלום על מה שקורה, ומבין שנטלי ומורדי לגמרי לבד שם. עד ליום שני השבוע, כשעו"ד ניר יסלביץ שהמשפחה שכרה נפגש עם מורדי, בכלל לא ידענו איפה הם מוחזקים ומה מצבם, וכרגע כל מה שיש לנו לעשות זה להתפלל שהמצב ישתפר ושיבוא פתרון לסרט הרע הזה", אמר עוד בטרם נודע על בשורת השחרור המשמחת.
4 צפייה בגלריה
בני המשפחה בבית במודיעין
בני המשפחה בבית במודיעין
בני המשפחה בבית במודיעין
(צילום: חורחה נובומינסקי)
הבוקר (חמישי) הגיעה ההתרגשות לשיאה כאשר הסיוט נגמר, וחגיגות השמחה החלו במודיעין. בכל שכונת המגורים של השניים, נרשמה התרגשות רבה.
"האמת, לא האמנו שזה יהיה כל כך מהר, והנה הם פה בבית", אומרת חגית ציון, המתגוררת בסמוך לבני הזוג אוקנין. "המשפחה עברה פה כמה ימים מהגיהנום, אבל למזלנו זה הסתדר מהר ממש ומגיעה לכולם תודה גדולה".
גם באגף לשירותים חברתיים בעירייה נשמו לרווחה לאחר שחרורם המפתיע של בני הזוג, בעיקר משום שבשבוע החולף היו אנשי האגף מוטרדים מאוד מהעובדה כי מעצרם של השניים היה עלול להתארך למשך תקופה ארוכה.
"יש פה ילד עם צרכים מיוחדים בסיפור ולמרות העובדה שיש לו אחיות ואחים חורגים מצד שני הוריו זה היה סיפור לא פשוט מבחינתו להכיל", אומרת עובדת אשת מקצוע המועסקת באגף. "כמה ימים של נתק מההורים וללחץ שהורגש מכל הכיוונים עשו את שלהם על הילד, אבל תודה לאל ההורים שלו פה והחשש הנה נמוג".
4 צפייה בגלריה
נטלי ומורדי אוקנין
נטלי ומורדי אוקנין
נטלי ומורדי אוקנין
(צילום: מתוך הפייסבוק)
בני משפחותיהם של נטלי ומורדי קיבלו הבוקר מנציגי הממשלה ומשרד החוץ מחמאות גדולות על התנהלותם במהלך הימים האחרונים, בעיקר על כך כי שמרו, באופן יחסי, על שקט תעשייתי, שהיה זה שאיפשר כך נראה את שחרורם המהיר של השניים.
"הממשלה הזו פעלה בנחישות ובצורה מדהימה, אין לנו מספיק מילים כדי להודות להם", אומרת קרובת משפחה של נטלי. "האמת היא שהופתענו ממש והם הוכיחו לנו שיש עם מי לדבר, שאלה אנשים שעובדים ועושים, ולנו, מה נגיד, קרה סוג של נס חנוכה". ברוכים השבים הביתה!
לעדכונים - חדשות מודיעין