סגן אלוף יגאל נחום הוא איש מילואים ותיק בגבול לבנון. בנו, ש', השתחרר לאחרונה משירות צבאי, אך כאשר זומן לשירות מילואים התברר לו שאת השירות הוא יעביר קרוב מאוד לאבא, בחמ"ל החטיבתי. כך ששניהם ניהלו יחד את אותם אירועים מבצעיים.
1 צפייה בגלריה
סא"ל במיל' יגאל נחום ובנו- ש'
סא"ל במיל' יגאל נחום ובנו- ש'
סא"ל במיל' יגאל נחום ובנו- ש'
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם:
ראש מטה חטיבה 300, סא"ל יגאל נחום, החל את שירותו הצבאי כלוחם בחטיבה הסגולה – חטיבת גבעתי, המשיך והתקדם מחייל למפקד, שירת במספר תפקידי מ"פ ביניהם מ"פ מסייעת ומ״פ פלחה״ן. במהלך שירותו כמ״פ שירת ברצועת הביטחון, ולקח חלק במארבים רבים בהם חווה בין השאר היתקלויות עם מחבלים ואירועים מבצעיים.
בתקופת חומת מגן, שירת כקצין האג״ם של חטמ״ר בנימין. כשהוקמה חטיבת כפיר, יגאל נבחר להיות מפקד האימון המתקדם שלה ושירת בתפקיד זה לאורך מלחמת לבנון השנייה. הוא השתחרר לפני כשש שנים, וכבר כחמש שנים הוא משרת כרמ"ט חטיבה מרחבית 300 במילואים - במסגרת תפקיד זה, הוא מוזעק כשיש צורך מבצעי, ומסייע לנהל את עשיית החטיבה מהחמ"ל.
בהתחממות האחרונה, כאשר קיבל צו מילואים ולא חשב פעמיים - הוא ארז את התיק והגיע לבסיס - אלא שהפעם, בניגוד לפעמים הקודמות בהן הגיע לסייע, הפעם הוא הביא יחד איתו את ש', איש מילואים חדש במודיעין החטיבה ובנו.
ש' השתחרר רק לפני חודש משירות סדיר בחטיבה, וכמעט מיד לאחר שחרורו חזר לשרת בתור איש מילואים חיוני בחטיבה. הוא עבד במקביל לאביו בחמ"ל החטיבתי, ושניהם ניהלו יחדיו את אותם האירועים.
כשנשאל על התקופה האחרונה, סיפר האב: "כיף גדול להגיע ולעשות את העבודה החשובה הזאת עם הבן שלי, העובדה ששנינו יכולנו להגיע לימי המילואים ולתרום מעצמנו נותנת לי תחושת סיפוק גדולה".
על הדברים הללו הוסיף ש' בנו ואמר: ""שמחתי להגיע ולעזור בכל מה שאפשר, תחושת המשמעות שהרגשתי בימי המילואים שלי גרמה לי להעריך כל יום". הצדיעו למשפחה הלוחמת יחד.
עדכונים נוספים - חדשות מודיעין