תוכנית להקמת שדה תעופה למטוסים קלים סמוך למודיעין נחשפה בישיבה שהתקיימה בשבוע שעבר בוועדה המשותפת לתחבורה יבשתית במינהל לתכנון של משרד הפנים, ישיבה שבה נגנזה התוכנית להקים מחלף באיזור צומת לטרון. ארגונים ירוקים הודיעו כי יתנגדו לתוכנית.
1 צפייה בגלריה
עמק איילון
עמק איילון
עמק איילון
(צילום: הקואליציה למודיעין בת קיימא)
קראו גם:
"לצערנו הרב, למדנו אנו והגורמים שהשתתפו בדיון על תוכנית חדשה, לא פחות הזויה, להקים מנחת מטוסים או שדה תעופה למטוסים קלים באיזור שמדרום לקיבוץ שעלבים, תוך פגיעה קשה בטבע, בנוף, במורשת ובאיכות החיים שלנו", אומר גדעון בכר מעמותת "תושבים משפיעים במודיעין".
"אנו מודיעים בזאת שנתנגד נמרצות לתוכנית זו ביחד עם שותפינו ותושבי העיר. התוכנית הפתיעה את כל המשתתפים וכבר עוררה התנגדות רבה".
עוד נמסר מעמותת תושבים משפיעים במודיעין כי בעמותה מביעים תדהמה מהכוונה להקים את המנחת, בפועל שדה תעופה, בעמק איילון ההיסטורי. "מדובר בתוכנית מנותקת מהמציאות שתפגע קשות במסדרון האקולוגי הארצי ותקטע אותו בצורה קשה תוך שהיא גורמת לנזק בלתי הפיך לטבע במדינת ישראל. יתרה מכך, הקמת שדה תעופה בעמק איילון תגרום לפגיעה נופית קשה ביותר באחד האתרים החשובים ביותר בהיסטוריה של עם ישראל.
איננו רואים כל צורך בהקמת מנחת מטוסים במקום זה, בשעה ששדה התעופה בן גוריון נמצא במרחק נסיעה של עשר דקות מהמקום. תושבי מודיעין והסביבה סובלים כבר כיום באופן חמור ממטוסים הנוחתים בנתב"ג, ואין כל סיבה להחריף את הבעיה של רעש מטוסים מעל מודיעין ויישובי האיזור. עמותת תושבים משפיעים במודיעין קוראת לרשויות הנוגעות לדבר להימנע מהכוונה הזו ולהתריע שתושבי האיזור יתנגדו לרעיון המופרך הזה בכל כוחם".
ממינהל התכנון במשרד הפנים נמסר: "במסגרת תוכנית לפריסת שדות התעופה בישראל (תמ"א 15), נבחנים אתרים שונים, בהם מנחת למטוסי כיבוי. ועדת העורכים טרם החליטה על רשימת השדות הסופית".