1 צפייה בגלריה
המיניבוס שהתהפך ליד מודיעין | צילום: אוהד צויגנברג
המיניבוס שהתהפך ליד מודיעין | צילום: אוהד צויגנברג
המיניבוס שהתהפך ליד מודיעין | צילום: אוהד צויגנברג
פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה ביום השבוע כתב אישום לבית המשפט לתעבורה בפתח תקווה נגד יעקב אל ראזק שוויקי, בן 29 מירושלים, בו נטען כי גרם למותם של ארבעה נוסעים ‑ רפי דהוקי, דמיטרי ז'ורבליוב, אביתר סבהט ואביי אבל ז"ל.
לפי כתב האישום שהגיש עו"ד שגיא שגב, בלילה שבין 8 ל־9 במאי ישן הנאשם כחמש שעות בלבד. ב־9 במאי, בסמוך לשעה 15:00, הוא נהג בכביש 443 מכיוון מערב למזרח במיניבוס, כשברכב 13 נוסעים.
בסמוך למודיעין, בעוד הנאשם נסע במהירות של כ־90 קמ"ש הוא נרדם על ההגה. הרכב סטה לימין לכיוון הכניסה ליער יד נקטפים בבן שמן, פגע בעוצמה בתמרור ועלה עם הגחון על מעקה הבטיחות. בשל הפגיעה איבד הנאשם שליטה על הרכב, חלקו האחורי של הרכב נזרק לימין והוטח בעוצמה רבה בעמוד מתח גבוה. הדופן הימנית, הדופן האחורית וגג הרכב הועפו ממקומם והרכב המשיך לנסוע עשרות מטרים אל תוך השטח המיוער עד שנעצר.
דהוקי, ז'ורבליוב, סבהט ואבל נפגעו קשה מאוד בתאונה ומותם נקבע במקום. כמו כן נגרמו חבלות לעוד ארבעה מנוסעי המיניבוס.
בכתב האישום נכתב בין השאר, "הנאשם, כנהג רכב ציבורי, התחיל את יום עבודתו בנהיגה ללא מנוחה מספקת. הנאשם לא וידא בתחילת הנסיעה כי נוסעי הרכב חגורים בחגורות בטיחות. הנאשם נרדם בעודו נוהג ברכב ציבורי, כשעמו ברכב 13 נוסעים, כשהוא נוסע במהירות של כ־90 קמ"ש בכביש בין עירוני. הנאשם לא הבחין בתמרור, במעקה הבטיחות ובעמוד שאליהם הוא מתקרב ולא הגיב למתרחש בכביש, סטה עם הרכב לשול ימין ולא בלם או האט או הסיט את ההגה שמאלה על מנת למנוע פגיעה בתמרור".
הפרקליטות ביקשה לפסול את רשיון הנהיגה של הנאשם ולהאריך את התנאים המגבילים עד לתום ההליכים נגדו.