הרבה "פייק ניוז" הופצו אודות חולשתו של העבריין שלום דומרני טרם שחרורו לפני כשנה. מצד שני, אף אחד מתחומי העיסוק והעסקים שלו, לא ממש נפגעו מהיותו של הבוס כלוא במשך 6 שנים, והשאלה הגדולה היא - כיצד?

4 צפייה בגלריה
שלום דומרני
שלום דומרני
שלום דומרני
(צילום: הרצל יוסף)
מה שלא רבים יודעים, היא העובדה שדומרני ומיכאל טנסקי, שהוא עבריין משפיע מאוד בקרב "יוצאי חבר העמים" (ההגדרה המשטרתית לעבריינים ממוצא רוסי), חולקים אויבים משותפים.
עובדה זאת לבדה מספיקה בעולם הפשע כדי ליצור קואליציה מוסכמת שבשתיקה, גם בלי שאף בוס ידבר האחד עם השני. על פי רוב, המגעים מתקיימים באמצעות שליחים משני הצדדים שמסכמים דברים, בהסכמת הבוסים.
דו"ח שמור של מדור הפעלה ומודיעין שב"ס מהחודש האחרון, ואשר עותק ממנו הגיע לידי mynet, ציין כי טנסקי מעורב בסכסוכי כנופיות חמים ואלימים ביותר המלווים באירועי אלימות הדדיים.
"מדובר בסכסוכים אשר החלו עוד לפני מעצרו, ומתמשכים גם בעת כתיבת שורות אלה", מציינים אנשי המודיעין של שב"ס ביחס לטנסקי, העצור באגפי בידוד והפרדה מזה שנה, מאז שהפיל אותו עבריין שהיה חייב לו כסף שהלשין על טנסקי, לאחר שזה איים על חייה של אחותו אם העבריין לא ימהר להחזיר לו את החוב שהוא קבע לו.

4 צפייה בגלריה
מיכאל טנסקי (מימין) בבית המשפט
מיכאל טנסקי (מימין) בבית המשפט
מיכאל טנסקי (מימין) בבית המשפט
(צילום: ישראל יוסף)

גורמים במשטרה יודעים לספר כי "חילופי המשמרות" בין דומרני לטנסקי, שומרים על הקשר היציב ביניהם. שכן בחודש שדומרני השתחרר ממאסרו, טנסקי נעצר. יחד עם זאת, טנסקי כבר היה חשוד ואף מואשם בעבר כאחראי לפרידתם של אנשים מהעולם, אך הוא תמיד יצא מזה מהר, כראוי לבוס בעל מעמד בכיר כשלו.
"טנסקי עומד בראש כנופיה אלימה. הוא מחולל פשיעה בהיקף רחב, ובעל קשרים רבים לעבריינים בכירים. לאורך כל תקופת מעצרו עולה אינדיקציה של פעילות פלילית משמעותית מצד טנסקי, לרבות יצירת קואליציות עם עבריינים בכירים משמעותיים המוכרים בפעילותם הפלילית האלימה, וזאת לנוכח מאבקי שליטה בתחומים פליליים מול היריבים", מציינים שלא לייחוס אנשי המודיעין, המציינים את קשריו לדומרני לכאורה.

"מעצים את קשריו הפליליים"


על אף מגבלות הכלא והיותו של טנסקי כלוא יחיד בתאי ההפרדות הארציות, שם כלואים גם שאר ראשי ארגוני הפשע בישראל, מצליח טנסקי לקדם את פעילותו הפלילית.
"טנסקי הוא עצור אשר גם בעת שהייתו בין כותלי הכלא, ממשיך בפעילותו הפלילית הענפה. מעצים את קשריו הפליליים, ומכווין את חייליו למימוש כוונות פגיעה", מסבירים במשטרה.
בחודש שעבר הוארכה תקופת החזקתו של טנסקי בהפרדות, כשהוא עצמו טוען - "אני עדיין לא מבין למה מענישים אותי". יחד עם זאת, המגבלות על טנסקי הוקלו במעט. כך לדוגמא הוא היה זכאי לחמש שיחות שבועיות בנות 10 דקות עם שלושת ילדיו ואימם, וכעת המיר לו שב"ס שתיים מתוך חמש השיחות לאורך של 15 דקות.
שיחות אלו אגב חייבות להיות מנוהלות בעברית בלבד, מתוך משרד מפקד האגף בכלא, ובנוכחות איש שב"ס בחדר. זאת על מנת להקשיב לאפשרות שטנסקי מעביר מסרים והוראות לחיילים שלו שבחוץ באמצעות שיחות משפחתיות אלו. עוד הקלה שניתנה לו כעת, היא שיחה שבועית אחת בת דקה באותם התנאים, לאימו.

1,500 שקל לחיסול


בכל 39 שנות חייו, ידוע על פציעה אחת שטנסקי חטף, והיא דקירה שספג כשהיה בן 22. הוא "לקוח חוזר" של מתקני הכליאה בישראל בהם "ביקר" כבר 8 פעמים, אבל לא מדובר במאסרים של ממש למי שנחשב לבוס בעל מעמד.

4 צפייה בגלריה
טנסקי בעת שהותו בכלא
טנסקי בעת שהותו בכלא
טנסקי בעת שהותו בכלא
(צילום: דוברות המשטרה)

בשנת 2011 נעצר טנסקי והואשם בהזמנת חיסולם של בני הזוג ורוניקה קו ומשה איחייב. לטענת המשטרה אז, בזמן שהוא היה אסיר על ארוע אלימות שהסתיים במוות מבלי שהיו ראיות להרשיע אותו, הוא שילם לאחר 1,500 שקלים לחסל את השניים.
לדברי המשטרה אז, איחייב הלך מכות עם אחיו של טנסקי בקיוסק בבאר שבע, ופגע בכבודו. אך תיק הרצח הכפול הזה הסתיים בזיכויו מחמת הספק של טנסקי מהזמנת הרצח, והוא שוחרר.

קראו גם:

"המידע בנוגע לטנסקי מצביע על יכולותיו וקשריו, אשר מצביעים על מסוכנותו הגבוהה, והשפעתו על אחרים הסרים למרותו", מציינים כעת במשטרה, שם מודאגים ומתוסכלים בימים אלה מהיותו של מי שנחשב כעת בן בריתו המשוחרר – שלום דומרני.