מודיעין היא העיר עם אחוז הגיוס הגבוה ביותר לצבא ומובילה גם באחוזי מיצוי ללחימה ולקצונה בהשוואה ליתר הערים הגדולות בישראל. לכן אין זה מפתיע שהיא הפכה לעיר "ערה" מדאגה של אימהות ואבות רבים, שילדיהם נמצאים בלחימה וסכנת חיים מתמדת יותר מ-11 חודשים רצופים.
1 צפייה בגלריה
ההורים במפגש. שיתפו בפחד הכרוך בגיוס הילדים
ההורים במפגש. שיתפו בפחד הכרוך בגיוס הילדים
ההורים במפגש. שיתפו בפחד הכרוך בגיוס הילדים
(צילום: באדיבות "אמא ערה")

כדי לזהות את האתגרים הייחודים של משפחות הלוחמים שנותרות בעורף, ולקרב בין הלבבות, התקיים בשבוע שעבר מפגש ייחודי לעשרות הורים ממודיעין שילדיהם עתידים להתגייס בקרוב לשירות קרבי לצד הורים ללוחמים/ות. את המפגש המרגש יזמו תושבות העיר, אימהות מתנועת "אמא ערה", שהבינו את הצורך הרב במענה מקומי. באירוע המרגש השתתף גם סגן ראש העיר, אור גרינפלד.
את המפגש הנחתה ד"ר עליזה קורב, פסיכולוגית קלינית, בשיחה על תחושת האחריות ההורית והאזרחית בתקופה הזו, ובעיבוד הרגשות המורכבים סביב ולקראת גיוס הילדים, בעת לחימה כה ממושכת.
ד"ר קורב דיברה על הקשיים והמורכבות שמלווה אימהות מהרגע שהן מגלות שהן נושאות ברחמן בן ועד למועד הגיוס. ההורים שנכחו במפגש שיתפו בפחד הגדול הכרוך בגיוס בנים ובנות בעת הזו.

קראו גם:

'אמא ערה' היא התנועה ארצית המובלת על ידי אימהות ללוחמים בסדיר ובמילואים, שדורשות מהממשלה לגבש תוכנית ליום שאחרי, המתבססת על הסדרים מדיניים וברית ביטחון אזורית, כדי לא להותיר את האחריות לניהול עזה בידי הלוחמים. "היעדר האסטרטגיה ממשיך לגבות מאיתנו מחירים קשים מנשוא", אומרים שם. "אל תיוותרו לבד עם התחושות".
לפרטים נוספים על תא אמא ערה: אתר האינטרנט "אמא ערה" או ברשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם.