צעד חריג של משטרת ישראל הוביל בסוף השבוע שעבר לנזיפה בשוטר סיור מתחנת משטרת מודיעין, שנקלע לעימות מילולי עם פעילים של מטה משפחות החטופים, והסיר שלטים למען שחרור החטופים שהפעילים תלו.
1 צפייה בגלריה
"הזוי". השלטים שהפעילים נדרשו להסיר
"הזוי". השלטים שהפעילים נדרשו להסיר
"הזוי". השלטים שהפעילים נדרשו להסיר
(צילום: פרטי)
האירוע התרחש בשבת שעברה, כאשר מספר פעילים הגיעו לאולפני ערוץ 14 הממוקמים בפארק הטכנולוגי במודיעין, ותלו על גדר המתחם כרזה של מטה משפחות החטופים.
לאחר שתלו את הכרזה, הגיע למקום צוות שיטור של תחנת המשטרה העירונית והודיע לפעילים כי המעשה שביצעו אסור על פי חוק, לטענת הפעילים, מבלי שהוסבר להם מהו סעיף החוק שעליו עברו.
אריאלה שחם, אחת הפעילות שנכחו במקום, מספרת: "הגענו באמצע היום ותלינו כרזה על גדר המתחם. באנו להשמיע קול מול תחנת הטלוויזיה המזוהה עם השלטון והממשלה, כדי להביע את עמדתנו בנושא, את הצעקה שלנו. זמן קצר לאחר שם, הגיע שוטר ואמר לנו שהוא קיבל הוראה להוריד את השלט, וכששאלנו מי נתן את ההוראה, הוא לא ידע לומר לנו מי, וזה הכעיס אותנו מאוד". לדברי שחם ושאר הפעילים שהיו במקום, השוטר אמר להם כי תליית הכרזה היא בבחינת "השחתה" ו"פעילות מחאה".

קראו גם:

"זה הזוי", אומרת שחם, "בלתי נתפס שדבר כזה קורה פה במדינה, בטח בימים כאלה". בתחילת השבוע, לאחר שתלונות נגד השוטרים הועברו למשטרה, פרסמה משטרת ישראל הודעה חריגה בה נרשם כי מעשיהם לא היו תקינים.
"ליבם של השוטרים עם החטופים ובני משפחותיהם, משטרת ישראל מחבקת, תומכת ומתפללת לשלומם ולשובם המהיר של החטופים", נרשם בהודעה. "למען הסר ספק, נבהיר כי שיקול הדעת של השוטר באירוע היה בניגוד להנחיות ומדיניות המשטרה. יודגש כי משטרת ישראל מחבקת ותומכת במשפחות ומייחלת יחד עם כל עם ישראל לשובם של החטופים".
הודעת המשטרה שימחה את פעילי המטה למען משפחות החטופים, אולם פעילי המטה במודיעין מוטרדים כי מדובר במגמה מצד חלק שוטרי התחנה. "דרישה נוספת להסרת שלט הייתה באירוע שקיימנו בעיר ביום חמישי שעבר", אומר אחד הפעילים, "ואנחנו מקווים שאין פה בעיה נקודתית של חלק משוטרי התחנה, נקווה שמדובר רק בעשבים שוטים".