חברת מועצת העיר מודיעין ("שחר עושים חינוך"), עדי מן, הודיעה ביום ראשון השבוע לראש העירייה, חיים ביבס, על כוונתה לפרוש מתפקידה במועצה, וזאת לדבריה משום שהיא מרגישה כי היא אינה מצליחה לפעול כאשת ציבור בצורה בה היתה רוצה לפעול.
1 צפייה בגלריה
"אהיה שם תמיד". עדי מן
"אהיה שם תמיד". עדי מן
"אהיה שם תמיד". עדי מן
(צילום: מרטין חמי)
קראו גם:
את מקומה במועצה יתפוס אור גרינפלד.
במכתב שהעבירה לביבס, פירטה מן, אחת מחברות המועצה האהודות, מה הביא אותה לקבל את ההחלטה לעזוב את תפקידה.
מן קיבלה את התפקיד לאחר הבחירות לרשויות המקומיות בנובמבר 2018, והחלה לכהן במקביל למאבק משפחתי למען תומר בנה, שחלה בסרטן.
בסוך שנת 2019 סיים הבן את הטיפולים נגד המחלה, ומן הפכה לחברת מועצה פעילה מאוד כחלק מהרשימה שאותה מוביל חבר המועצה מויש לוי.
"לאחר שתומר סיים את הטיפולים והצלחנו כמשפחה לחזור לשגרה במידה מסוימת, נכנסתי לפעילות במועצת העיר בשיא האנרגיה והמוטיבציה", משחזרת מן. "ניסיתי לצבור ידע בתחומים שונים שלקחתי על עצמי, כמו תיק הגיל הרך והתיק לשוויון חברתי ומגדרי. הקמתי צוות מייעץ המורכב מתושבים ותושבות העיר, כולם מומחים בנושא מגדר, כדי ללמוד איך נוכל להוביל שינוי בשפה, בבניית תקציב ובחינוך לשוויון מגדרי, וכל מי שהיו לצידי הם אנשים שהם נכס לעיר. גם בתחום הגיל הרך פעלנו רבות ועבדנו מול מינהל החינוך לשיפור התנאים בגני הילדים בעיר, והענקתי מענה שוטף לתושבים ותושבות, הורים בעיר, שפנו אלי בנושא".

"חופש פעולה מצומצם"

במהלך השנה שעברה פעלה מן לקידום מיזם חברתי חדש שהיה נחוץ מאוד בימי התפשטות מגיפת הקורונה, כשהקימה עם חברה לסיעה אור גרינפלד את מיזם "עזרה בשכונה".
מיזם זה סייע בתקופות הסגרים וביניהם למשפחות ששהו בבידוד, תוך גיוס תושבים מהעיר לעזור למשפחות בנושאים שונים.
אולם למרות פעילות עניפה זו, עליה יש להוסיף פרויקטים רבים שקידמה למען נערות ונשים בעיר, הרגישה מן כי היא אינה מצליחה לממש את יכולותיה כחברת מועצה.
במכתב שהעבירה לביבס כתבה: "לצערי הרב הרגשתי לא פעם שחופש הפעולה שלי כחברת מועצה הוא מצומצם מאוד, וכמעט שאין באמת אפשרות להתוות מדיניות כפי שאמורה לעשות חברת מועצת העיר".
"בשורה התחתונה, פשוט הבנתי שיש לי בעיה לפעול, שיש עלי מגבלות, ואת מה שאני אומרת פה אני אומרת לחיים פנים אל פנים, והוא יודע שאני מאוד מעריכה אותו וחושבת שהוא איש ציבור מצוין", מסבירה מן, "ועם זאת גיליתי שיש לחברי מועצה בעיה קשה לפעול.
"במקרה שלי היו לי לא מעט יוזמות ופעולות שרציתי לקדם, אבל לא תמיד זכיתי לשיתוף פעולה מצד לשכת ראש העירייה, וזאת מסיבות שונות".
"במקרה שלי היו לי לא מעט יוזמות ופעולות שרציתי לקדם, אבל לא תמיד זכיתי לשיתוף פעולה מצד לשכת ראש העירייה"
לטענת מן, הדילמה איתה מתמודדים חברי מועצת עיר היא גדולה ומורכבת.
"יש הבדל גדול בין איך שהציבור בעיר תופס אותנו, לבין היכולת שלנו לעבוד בצורה אמיתית", היא אומרת. "במקרים רבים מי שבחרו בי, משוכנעים שאני לא מוגבלת באמצעים וביכולות, אולם בפועל זה לא המצב, ואז נוצרת סיטואציה שהציבור חושב שחברי המועצה לא עובדים, כשבפועל זה לא המצב". כעת, לאחר שפרישתה מהתפקיד תתקבל, תמשיך מן לפעול למען הציבור בדרכים אחרות.
"זה בדם שלי, כך שאין ברירה", היא מסכמת, "ומי שמכיר אותי יודע שאני אהיה שם תמיד, פעילה בתחומים שונים, כפי שאני עושה היום, וכנראה שאפילו יותר".
ראש העירייה, חיים ביבס: "לאורך השנים תרמה עדי מן רבות עבור העיר ותושביה, הן כתושבת והן כחברת מועצה. הצטערתי מאוד לשמוע על החלטתה, אבל אני יודע שהיא תמשיך להיות תושבת פעילה גם בעתיד ואני בטוח שנמשיך לעבוד יחד לטובת קידום העיר".