השעות הקשות של היממה הראשונה לפרוץ המלחמה ביישובי עוטף עזה, וההבנה כי תושבי המדינה שבעורף יהיו אלה שיצטרכו להגן על עצמם במקרה חירום, הביאה את איל ילוז ממודיעין לפעול להקמת כוחות שיטור אזרחיים שיסיירו ברחבי העיר.
1 צפייה בגלריה
"לפעול כמה שיותר מהר". איל ילוז
"לפעול כמה שיותר מהר". איל ילוז
"לפעול כמה שיותר מהר". איל ילוז
(צילום: פרטי)
על ההחלטה לנקוט בפעולה זו מסביר ילוז: "העורף כרגע במצב מאוד מסוכן. כל כוחות המילואים והלוחמים הוקפצו, ובפועל הערים והיישובים נשארים 'עירומים' מהגנה".
ילוז מספר כי בשעות הבוקר של יום ראשון השבוע, כשיצא מהעיר, הופתע לגלות כי את חלקם הגדול של מחסומי הכניסה והיציאה מהעיר, הנמצאת מרחק קילומטרים בודדים מגדר ההפרדה, מאיישים מאבטחים מבוגרים, כמה מהם בני שישים ומעלה, וחלקם אינם חמושים.
"אנשים כאלה אינם יכולים לעצור מפגעים, ולכן פניתי מיד למחלקת הביטחון של העירייה, ושם הבנתי שאין, כמו ברשויות אחרות, כיתת כוננות, כלי נשק או ציוד לחימה אחר".

קראו גם:

תובנה זו הניעה את ילוז לפרסם הודעה מטעמו בקבוצות שונות בעיר, בה הוא קרא לתושבי העיר שבבעלותם כלי נשק אישיים להצטרף אליו על מנת להקים מערך של כיתות כוננות שיסיירו ברחבי העיר.
בשעות אחר הצהריים של יום ראשון כבר פנו אל ילוז בעקבות הודעתו עשרות תושבים בעיר, והוא מקווה כי הוא יוכל להפעיל בהקדם, בשיתוף העירייה, את המאבטחים המתנדבים.
"חשוב לפעול כמה שיותר מהר, ולארגן כמה שיותר קבוצות לוחמים בעורף", אומר ילוז, לוחם, מפקד וחובש בחטיבת הצנחנים בעברו. "גם מי שאין לו נשק יוכל לעזור, אבל חשוב שלפונים תהיה הכשרה של לוחמים וידע בתפעול נשק".