פעילי הסביבה במודיעין מביעים אכזבה גדולה מהחלטת ועדת התכנון והבנייה של מחוז מרכז לדחות את ההתנגדויות הרבות שהוגשו לה בנושא הקמתה המתוכננת של תחנת המשנה לאספקת חשמל (תחמ"ש) ביער הסמוך לעמק הצבאים.
1 צפייה בגלריה
השטח שעליו תיבנה תחנת החשמל
השטח שעליו תיבנה תחנת החשמל
השטח שעליו תיבנה תחנת החשמל
(צילום פרטי)
קראו גם:
הדיון בנושא התקיים בשבוע שעבר, ועל אף ההתנגדויות הרבות שהוגשו, בין השאר על ידי אנשי החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים (רט"ג), ואנשי עמותת "תושבים משפיעים במודיעין", החליטו חברי הוועדה לאשר את הקמת התחמ"ש.
התחנה, שמתוכננת להיבנות על השטח בו נמצאים כיום מאות עצים, לא רחוק ממחסום מכבים על כביש מספר 443, אמורה לספק חשמל לשכונות החדשות שייבנו בצפון‑מזרח מודיעין בשנים הקרובות. בדיון ביקשו בין השאר המתנגדים כי במקום הקמת התחנה תורחב תחנה אחרת הפעילה באיזור ליגד סנטר, אולם חברי הוועדה קבעו כי יש צורך בהקמתה של תחנה חדשה.
חששם של פעילי הסביבה כי אישור תוכנית התחמ"ש יוביל לעקירת מאות עצים ולפגיעה בבעלי החיים, התגבר לאחר שנציגי אגף ההנדסה של עיריית מודיעין דיווחו בדיון כי לעירייה תוכניות להקמת מתחם מוניציפלי לצד התחנה.
על פי תוכנית העירייה, בשנים הקרובות יוקם על השטח שבין כביש 443, מחסום מכבים והיישובים כפר רות ולפיד, מפעל למיון פסולת ושריפתה לצורך ייצור אנרגיה, ואיזור מסחר ותעסוקה.
לטענת פעילים מהאיזור, על מי שמנהלים את המאבקים הסביבתיים בשנים האחרונות לעבור למדיניות תקיפה יותר של אירועי מחאה ‑ אפשרות שנשקלת על ידי פעילי הסביבה.
ייתכן כי מה שיוביל את הפעילים לשינוי אופי הפעילות, הוא ההבנה כי אישור הקמת התחמ"ש והתוכנית להקמת מתחם עירוני באיזור, יביא גם לאישור סלילתו של כביש מספר 4431 לאורך עמק הצבאים.
"המטה להצלת עמק הצבאים מביע זעזוע ותדהמה מהחלטת ועדת התכנון לדחות את ההתנגדויות להקמת התחמ"ש בלב יער המצוי בתוך עמק הצבאים", אומר יו"ר עמותת תושבים משפיעים במודיעין, גדעון בכר. "מדובר בהרס נוראי של אחת מפנינות הטבע הנדירות ביותר במדינת ישראל, בה חי עדר הצבאים הגדול במדינה, וגם צבועים, גיריות ומגוון אדיר של ציפורים וצומח. בכוונת המטה, ביחד עם שותפיו, להיאבק בהחלטה הזו למען תושבי האיזור, ולמען ההגנה על הטבע ובעלי החיים הנדירים שחיים ביער שעתידו נחרץ לכליה".