חברי הקהילה הגאה במודיעין קיימו ביום חמישי שעבר את האירוע המרכזי של הקהילה במסגרת חודש הגאווה שצוין בכל רחבי הארץ, אולם למרות ההתרגשות הרבה והציפייה לקיומו, נרשמה אכזבה בקרב הפעילים וחברי הקהילה, שכן האירוע לא התנהל כפי שקיוו.
1 צפייה בגלריה
 "הודעות מאנשים כועסים". אירוע הגאווה במודיעין
 "הודעות מאנשים כועסים". אירוע הגאווה במודיעין
"הודעות מאנשים כועסים". אירוע הגאווה במודיעין
(צילום: אורית שיר)
הבעיה המרכזית מבחינת חברי הקהילה היתה שהאירוע החל באיחור ניכר. הוא היה אמור להתחיל בשעה 17:30, אך החל בפועל רק בסביבות השעה 18:45 – דבר שהכעיס מאוד את המארגנים ואת הנוכחים.
קראו גם >>
הסיבה לעיכוב בתחילת האירוע, טוענת הדס עמית, אחד הפעילות המרכזיות בקהילה הגאה בעיר, היתה היערכות לקויה מצידם של אנשי אגף האירועים בעירייה.
"התכוונו שהאירוע יתחיל בשעה 17:30 בחלק המיועד לילדים, כי הבנו שהתחלה מאוחרת יותר תהיה בעייתית לילדים, ולצערי זה מה שקרה, בעיקר משום שההכנות לאירוע התחילו באיחור משמעותי", אומרת עמית. "רק לפני השעה 15:00 בצהריים הגיעו צוותי עבודה מטעם העירייה והחלו בהקמת הבמה ותליית הדגלים, וזה עיכב מאוד את פתיחת האירוע ובגלל זה היו מספר ילדים, כולל אחד מילדיי, שכלל לא חוו את אירועי הפתיחה של המפגש".
פעילים אחרים בקהילה טוענים כי קיומם של מספר אירועים עירוניים במקביל, היה גורם נוסף בעיכוב יציאתו לדרך של אירוע הגאווה.
"מחלקת האירועים קיימה באותו ערב אירוע עם הזמרת והשחקנית רינת גבאי בפארק ענבה, ושם כמובן לא היו עיכובים", אומר אחד הפעילים, "כי זו רינת גבאי, וכי שם התחלה מאוחרת לא היתה מתקבלת בהבנה ובסלחנות.
"ההרגשה היא שהעומס הזה של הפעילות של מחלקת האירועים השפיע עלינו ופגע בנו, וזה מבאס".
עוד טוענים חברי הקהילה הגאה, כי העיכוב בתחילת האירוע, שנבע גם מהסדרי אבטחה קפדניים, מנע מעשרות משתתפים לקחת חלק באירוע.

"המתנה בחום"

בסוף השבוע שאחרי האירוע, הפיצו חלק מחברי הקהילה ברשתות החברתיות הודעות העוסקות באי־כניסתם של חברי הקהילה לאירוע מסיבות שונות.
אייל לביא, שהגיע מראשון לציון לחגוג, מספר: "אני למזלי הגעתי מוקדם והצלחתי להיכנס, אבל היו המון אנשים שלא היה להם מזל. על הצורך בבדיקות קפדניות אפשר להתווכח, וטוב שהיתה אבטחה, אבל ההמתנה בחום לאורך זמן רב פשוט ייאשה חלק מהאנשים, ואחרים פשוט לא הורשו להיכנס".
גם לדברי עמית, הסיבה לכך שרבים נאלצו לעזוב את המקום מבלי להיכנס למתחם, היתה מגבלות אבטחה שהוטלו על האירוע.
"למיטב הבנתי סידורי האבטחה נקבעו לפי מגבלה של 500 איש לכל היותר, ובהתאם לכך נקבע גודל המתחם, כך שמעבר לכמות זו לא יכלו להכניס עוד אנשים", אומרת עמית. "זה מובן מבחינת המצב בשטח, אבל חבל שאלה היו התנאים הבסיסיים, כי עשרות רבות של אנשים נאלצו לחזור הביתה מבלי להיכנס לאירוע, וזה עצוב. כמות ההודעות שקיבלתי מאנשים כועסים היתה רבה מאוד ונקווה שזה לא יקרה שוב".
מהעירייה טרם נמסרה תגובה.
כל העדכונים - חדשות מודיעין