יום חמישי השבוע היה יום משמעותי במיוחד עבור אלפי בני נוער מכל רחבי הארץ, בשעה שנפתח הגיוס הקרבי של חטיבת הצנחנים, מחזור אוגוסט, המוכר כחודש הגיוס הגדול ביותר.
2 צפייה בגלריה
מימין: דורון גוזלן, אמיר קורן, ינאי פריד ויובל מזרחי
מימין: דורון גוזלן, אמיר קורן, ינאי פריד ויובל מזרחי
מימין: דורון גוזלן, אמיר קורן, ינאי פריד ויובל מזרחי
(צילום: חורחה נובומינסקי)
אלפי בוגרי תיכונים, מכינות ושנות שירות, הגיעו אל שערי בסיסי הקליטה והמיון השונים, מלווים בבני משפחותיהם הנרגשים, עלו על מדים ועשו את הצעד הראשון במסע חדש ולא פשוט.

"מגלן או דובדבן"

אחד מאותם צעירים הוא דורון גוזלן, 18, תושב מודיעין, שבמהלך החודשים האחרונים ביצע הכנה לקראת השירות במתחם אימוני קבוצת "קל בקרב" ‑ מתחם ההכנה לצה"ל במודיעין, שבראשו עומד גידי כהן.
כמו רבים מחבריו בקבוצת הכושר הקרבי, הגיע גוזלן אל קל בקרב, במטרה לחזק את עצמו מבחינה פיזית ומנטאאלית לקראת השירות המשמעותי בחטיבת הצנחנים.
"סיימתי את הלימודים בתיכון עירוני ד', ואצל גידי התאמנתי כארבעה חודשים, תקופה חשובה מאוד", מספר גוזלן. "שמעתי על קל בקרב לפני כשנתיים, כשנציגי הקבוצה הגיעו לבית הספר שלי והציעו לחבר'ה להצטרף, אבל באותה תקופה שיחקתי בקבוצת כדורגל ולא היה לי זמן לאימוני ההכנה לצה"ל.
"במהלך הלימודים בכיתה י"ב הבנתי שאני צריך הכנה ממוקדת יותר לצבא, הגעתי לקל בקרב, והאמת שהאימונים היו מועילים מאוד. ברמה האישית התחזקתי ממש, והיכרתי גם על הדרך חברים טובים".
למרות ששיחק כילד וכנער במסגרות קבוצתיות בענפי ספורט שונים, מספר גוזלן כי קורס הכושר הקרבי היה משמעותי מאוד עבורו.
"האימונים עזרו לי מאוד מבחינה מנטאלית. התמודדתי עם דברים שקשורים בראש, כמו למשל לא להישבר בזחילה ממושכת בחולות, אלה דברים שחייבים לתרגל", הוא מסביר.
ביום שני הקרוב אמור גוזלן לעבור תהליך מיון לאחת היחידות המיוחדות של חטיבת הצנחנים או הקומנדו, והוא מקווה מאוד להצליח.
"אני בונה על הגעה לאחת היחידות המיוחדות, מגלן או דובדבן, ואני מאמין שאני אוכל לעשות את זה, ואני גם יודע שהדרך לא תהיה פשוטה, אבל היא אפשרית", הוא אומר.
על התחושות בבית בימים שלפני גיוסו אומר גוזלן: "יש לי אח בכור שמשרת בחטיבת גבעתי, וההורים חוששים. זה מורכב, אבל הם מבינים שאני רוצה את הדברים האלה, והם כמובן לצידי".

"לעבוד קשה"

צעיר נוסף תושב העיר שהתגייס ביום חמישי השבוע לחטיבת הצנחנים הוא יובל מזרחי, בוגר תיכון עירוני א', שבקרוב ימלאו לו 19.

2 צפייה בגלריה
גידי כהן
גידי כהן
גידי כהן
(צילום: חורחה נובומינסקי)

מזרחי מספר גם הוא כי תקופת ההכנה לצה"ל הייתה משמעותית במיוחד עבורו.
"הצטרפתי לאימונים באוקטובר שנה שעברה, והגעתי לגידי כי הבנתי שאני חייב להיכנס לכושר אם אני רוצה להיות לוחם. חיפשתי מקום שייתן לי את כל הכלים שאני צריך", אומר מזרחי.
על שגרת האימונים הוא מספר: "בשנה האחרונה התאמנתי לא מעט, פעמיים בשבוע, ובמקביל היו לי שני אימוני כדורסל, ובחודשים האחרונים, כדי להתמקד, עזבתי את הכדורסל, ועברתי לארבעה אימונים בשבוע, כדי להגיע מוכן לשירות הקרבי".
כמו גוזלן, חברו לאימונים, גם מזרחי מכוון להגיע לאחת היחידות המובחרות.
"אני אמור לעבור גיבוש ליחידות המיוחדות, ואני מקווה להגיע ליחידת דובדבן, ואני אשתדל לעשות את המקסימום, להגיע חזק מנטאלית ולעבור את הכל", הוא אומר. "לפני כמה שנים בכלל לא חשבתי על הדברים האלה, אבל ברגע שהתחלתי 'לחפור' בכל מה שקשור ליחידות האלה, החלטתי לעבוד קשה ולהוכיח שאני באמת ראוי לזה".

מקבלים כלים

ינאי פריד, 19, בוגר תיכון אמ"ית בעיר, יתגייס בשבוע הבא לחטיבת הנח"ל, לשירות צבאי שאמור להיות המשך ישיר לשנה האחרונה בה למד במכינה קדם־צבאית.
יובל מזרחי: "בחודשים האחרונים, כדי להתמקד, עזבתי את הכדורסל, ועברתי לארבעה אימונים בשבוע, כדי להגיע מוכן לשירות הקרבי"
"עשיתי שנה במכינת עמיחי בקיבוץ כרמים, שהייתה חשובה ותרמה לי במובנים רבים, ואמנם התאמנתי אצל גידי תקופה קצרה יחסית של כחודש וחצי, אבל היא הייתה משמעותית", מספר פריד.
"כנער התאמנתי באימוני ספורט שונים, ובמכינה היו לי אימוני כושר, והגעתי לקל בקרב כדי לבצע אימונים טיפה יותר ממוקדים. ידעתי שהגיוס מתקרב, ושאני משובץ לשרת בנח"ל ורוצה להגיע לסיירת, וחבר טוב, בוגר קל בקרב, אמר לי שהוא הגיע לחודש וקצת לקבוצה של גידי לפני הגיוס שלו, וזה נתן לו בדיוק את מה שהוא היה צריך.
"פיזית אלה תרגילים מאוד שונים ממה שכל נער עושה בשגרה ‑ לומדים לזחול כמו שצריך בחול, מתרגלים ספרינטים בעלייה, לסחוב שקי חול כבדים על הגב, דברים שחשוב לעשות עם הדרכה נכונה.
"גם הפן המנטאלי חשוב, בעיקר בכל הקשור לעבודה בקבוצה, משהו שאין לך כשאתה מתאמן לבד.
"החברים מסביב, כמו בצבא, נותנים לך דחיפה, ואם אתה לא מצליח במשהו הם שם כדי לתמוך בך, כל אלה הם דברים שלדעתי חשוב להכיר לפני השירות הצבאי.
"אנחנו מחולקים לקבוצות של בוגרים וצעירים, ומי שלפני גיבוש עובר הכנה מאוד ממוקדת לקראת ימי גיבוש ומיונים, וזה מאוד חשוב למי שרוצה לשרת שירות משמעותי וקרבי", מסביר פריד.
על הגיוס המתקרב הוא אומר: "אני מרגיש שאני מוכן. יש פחדים וחששות כמובן, לעזוב את הבית וללכת למקום לא מוכר, אבל אחרי שנה במכינה, ובזכות האימונים אצל גידי, אני מרגיש שיש לי את כל הכלים שאני צריך".

טיפים אחרונים

ביום שני השבוע השתתפו גוזלן, מזרחי ופריד באימון הכנה אחרון לפני גיוסם, בו קיבלו טיפים אחרונים מכהן, והם מאמינים כי הדרך החדשה העומדת בפניהם תהיה מוצלחת.
קראו גם:
"מודיעין מובילה כבר הרבה שנים באחוזי גיוס כלליים, ובמיוחד בשירות ביחידות קרביות, וזה מעיד על משהו", מסכם מזרחי. "כנראה שעושים פה דברים טובים, ויש פה אוכלוסייה איכותית, וזה יפה ומרגש, אבל מעל הכל אני חושב שהדרך הזו היא חלק מהחינוך של ההורים שלנו, ואני מלא תודה והערכה על החינוך שהעניקו לי עד היום".