אירוע המחאה השבועי של מתנגדי הרפורמה המשפטית מול בית שר המשפטים יריב לוין במודיעין, שהתקיים אמש (מוצאי שבת), הסתיים בטונים צורמים מאוד מבחינתם של המוחים, הטוענים כי סבלו מהתנכלות מכוונת מצד שוטרים שנכחו במקום.
1 צפייה בגלריה
"במטרה למצוא סיבה לתת לנהג קנס". הרכב שנבדק
"במטרה למצוא סיבה לתת לנהג קנס". הרכב שנבדק
"במטרה למצוא סיבה לתת לנהג קנס". הרכב שנבדק
(צילום פרטי)
מזה קרוב לשלושה חודשים שמול בית השר לוין בשדרות מנחם בגין בעיר מוחים מאות ואלפים מתושבי העיר והאיזור, אולם עד היום המוחים לא נתקלו בשום בעיה מצד שוטרי תחנת המשטרה של מודיעין, המאבטחים את האירוע מדי שבוע.
אמש, זמן קצר לאחר סיום אירוע המחאה, שהתנהל ללא בעיות, הגיע צוות שוטרים אל רכב פרטי שחנה במתחם האירוע באישור המשטרה, והחלו לבדוק את הרכב, שעליו הוצבו כמו מדי שבוע רמקולים גדולים המותרים בשימוש.
אחד ממארגני המחאה , איתי שטינמץ, מספר: "עשרה שוטרים ניגשו לרכב שעליו הותקן הרמקול ששימש את ההפגנה, וכמה מהם החלו לבדוק את הרכב, כולל הצמיגים, אורות האיתות ומערכת ההגה. כל זה נעשה במטרה למצוא סיבה לתת לנהג קנס, ומשלא מצאו דבר, השוטרים מסרו לבעל הרכב צו הורדה מהכביש, כלומר איסור שימוש ברכב, עד שיוריד את הרמקולים והרכב יעבור אישור של בוחני תנועה".
מפגינים ששהו במקום תיעדו בווידאו את האירוע, במהלכו הקיפו מספר שוטרים את הרכב וביצעו בדיקות שלכאורה אינן קשורות לעובדה כי על גג הרכב הותקנו רמקולים.
"ההתנכלות לא נגמרה שם, וכל זה היה הזוי, כי זה היה רכב שעמד במקום, כמו שהוא עומד במשך שבועות", מוסיף שטינמץ, "ובסופו של התהליך חייבו את בעל הרכב להגיע לתחנת המשטרה, ולהוכיח שהוא הסיר את הרמקולים מגג הרכב".


עוד טוענים מפגינים שנכחו במקום, כי בעליו של רכב פרטי אחר ספג קנס כספי על כך שרכבו עמד על המדרכה.
"כל זה קרה כשהרכב עומד על מדרכה בזמן שהכביש חסום. אלה לא דברים הגיוניים בכלל, זו התנכלות לשמה, בלי שום סיבה", אומרת אורית שני, מפגינה תושבת העיר. "עד היום לא ראינו אירועים שכאלה, ובשום עיר בה מתקיימת מחאה לא קונסים אנשים שחונים על מדרכה ברחוב חסום לתנועה. יש הרגשה שפשוט החליטו להיטפל אלינו, וחבל".

קראו גם:

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר במפגע תעבורתי המסכן את הולכי הרגל ואת משתמשי הדרך. מפגע זה הוצב למרות שניתנה התראה למארגנים בנושא יממה קודם. בהתאם - המפגע הוסר ע"י הרשות המקומית ובוצעה אכיפה במישור התעבורתי. המשטרה תמשיך לאפשר את זכות המחאה אך לא תאפשר כל התנהלות שאינה חוקית".
פורסם לראשונה: 08:21, 16.04.23