יוזמה שהגה חבר מועצת העיר מודיעין, יוסי אביבי (גשר), מחברת בימים אלה בין מאות תושבי העיר, לבין נהגיהם של כמה מקווי האוטובוס בעיר, וזאת במטרה לייעל את התחבורה הציבורית בעיר.
2 צפייה בגלריה
"חוסך עצבים". אוטובוס של חברת קווים במודיעין
"חוסך עצבים". אוטובוס של חברת קווים במודיעין
"חוסך עצבים". אוטובוס של חברת קווים במודיעין
(צילום פרטי)
מדובר במספר קווים של חברת "קווים", בהם אוטובוסים מספר 108, 117, 118, 154, 162 ו־202, המשמשים את תושבי העיר כדי להגיע אל יישובים מחוץ למודיעין, כמו תל אביב, פתח תקוה, שוהם, חולון ועוד.
ההחלטה לחבר בין התושבים לבין נהגי קווים אלה, התקבלה לאחר שאביבי קיבל פניות רבות מתושבים לגבי איחורים במועדי ההגעה של האוטובוסים לתחנות, ובעיות אחרות, וחיפש דרך ליצירת קשר ישיר בין משתמשי הקווים, וביניהם לבין נהגי הקווים.
הוא פנה לאנשי חברת קווים, קיבל את אישורם למהלך, וכך נוצרו במהלך התקופה האחרונה מספר קבוצות, שבכל אחת מהן חברים עשרות רבות של תושבי העיר.
"יש קבוצות שמתגבשות לאחר שאני ממפה את הצרכים, ואז באמצעות הקבוצה אני לומד לזקק את הבקשה המוגשת במידת הצורך בעקבות מה שעולה מהנוסעים למשרד התחבורה", אומר אביבי. "פרט לקווים הקיימים, אנחנו עובדים עכשיו על פתיחה של קבוצות חדשות, לקו המגיע לתל השומר ולקו המגיע לאוניברסיטת אריאל".
לדבריו, קבוצות הוואסטאפ מסייעות לשני הצדדים, והפכו לכלי לחיזוק הקשר בין הנוסעים לנהגי האוטובוס.
"הקהילתיות הזו מאפשרת המון, למשל מנוסע ששכח משהו באוטובוס לפנות ישירות לנהג, או מנהג שרואה שהוא תקוע בפקק או בגלל עניין אחר, לעדכן את הנוסעים על איחור צפוי", מסביר אביבי.

2 צפייה בגלריה
טלפון נייד
טלפון נייד
מתעדכנים בזמן אמת
(צילום: ShutterStock)

עוד אומר אביבי, כי כמה מהקבוצות הפכו למשפחתיות ממש: "הרעיון יצר סוג של קהילה משותפת, וכבר שמעתי על מקרה בו אחד הנוסעים הביא עוגה לנהג הקו שחגג יום הולדת".
גם תושבי העיר מרוצים מהמהלך, ורבים מהם מעבירים לאחרונה בקשות להצטרף לקבוצות השונות.

קראו גם:

"זה צעד פשוט, אבל כזה שמשפר ממש את המציאות, בטח בעיר שלנו, שיש בה לא מעט בעיות בנושא התחבורה הציבורית, וכל הכבוד ליוסי על המהלך", אומרת רויטל עמרני, תושבת העיר. "המחשבה נכונה, ומאפשרת לכולנו נסיעה יותר פשוטה וברורה, וחוסכת לא מעט עצבים".