אבי קדוש, תושב מודיעין, נשוי ואב לשמונה ילדים, מנהל מזה מספר שבועות מאבק ביורוקרטי מתיש מול משרד התחבורה במטרה לקבל אישור לנהוג ברכב המיועד להסעת עשרה נוסעים, בו יוכלו לנסוע רעייתו נעמה, הוא ושמונת ילדיהם.
1 צפייה בגלריה
בני משפחת קדוש והרכב המשפחתי
בני משפחת קדוש והרכב המשפחתי
בני משפחת קדוש והרכב המשפחתי
(צילום: יריב כץ)
קראו גם:
את התהליך להוצאת הרישיון המיוחד מסוג D3, אותו מתבקשים להוציא מי שמתכננים להיות נהגים של רכבי הסעות, התחיל קדוש לפני כשנה וחצי.
הוא פעל כפי שהורו לו אנשי משרד התחבורה, מילא טפסים, שילם אגרות ונרשם לקורס נהיגה מיוחד שנמשך 70 שעות, בסיומו עבר טסט מעשי על רכב הסעות.
לאחר שעבר את הטסט קיבל קדוש הודעה כי הוא זכאי לקבל את הרישיון, ובשלב זה החל לחפש רכב מסוג "אוטובוס זעיר", שישמש את משפחתו.
במקביל לחיפוש אחר רכב מתאים, מכרו בני הזוג קדוש את אחד מרכבי המשפחה, ונותרו עם מכונית אחת, מה שאילץ אותם לבצע מספר הסעות מדי יום למוסדות החינוך של שמונת ילדיהם.
לפני מספר שבועות רכש קדוש את רכב ההסעות המתאים לנסיעה של כל בני המשפחה, אולם כאשר הגיע למשרד הרישוי כדי למסור כנדרש את תעודת ההסמכה שלו לנהיגה באוטובוס זעיר, הופתע לשמוע כי לא יוכל בשלב זה לנהוג ברכב החדש.
"נאמר לי שעליי לבצע בדיקות רפואיות לפני קבלת הרישיון, דבר שעליו לא שמעתי לפני כן", אומר קדוש, "ואפילו נאמר לי בשלב מסוים כי מכיוון שמדובר ברכב לשימוש אישי, ולא לצורך ביצוע הסעות, אין בכלל צורך בבדיקה כזו".
לאחרונה פנה קדוש למשרד התחבורה, שם נמסר לו כי עליו לעבור סדרת בדיקות רפואיות, והוא יזומן לבדיקות אלה "בחודשים הקרובים".
"מה שקורה כאן אינו הגיוני", אומר קדוש, "והתשובה שקיבלתי מנותקת מהמציאות. נותרנו עם רכב אחד, ובלי יכולת לנייד מדי יום את המשפחה, ובוודאי שלא לנסוע יחד, ומעבר לנזקים האדירים הנגרמים לי מדי יום ועוגמת הנפש, התחושה היא שאף אחד לא מתייחס, ולאיש לא אכפת מהמצוקה שלי".
ביום שלישי השבוע הגיע קדוש למכון הרפואי לבטיחות בדרכים של משרד הבריאות, בו ביקש לבדוק איזו בדיקה עליו לבצע לצורך קבלת הרישיון. התברר לו שם כי מדובר בעניין רפואי משנת 1999, וכי לא אמורה להיות לו מגבלה בשל אותה בעיה לקבלת הרישיון. הנושא אמור להיות מוסדר בתקופה הקרובה בין משרד הבריאות למשרד התחבורה.
תגובת משרד התחבורה תתפרסם כשתתקבל.