חוששים לביטחון הילדים: הורים לילדים הלומדים בבית הספר היסודי חופים בשכונת נופים במודיעין חוששים לטענתם לשלוח את ילדיהם לבית הספר, זאת לאחר שפועל שמועסק באתר בנייה סמוך פגע לאחרונה בגדר המוסד החינוכי באמצעות טרקטור שעליו נהג, ופרץ אותה.
1 צפייה בגלריה
"מתסכל". הטרקטור שפרץ את הגדר
"מתסכל". הטרקטור שפרץ את הגדר
"מתסכל". הטרקטור שפרץ את הגדר
(צילום: פרטי)
עם חזרת הילדים ללימודים בבית הספר לפני כמה שבועות, התרחש באתר הבנייה אירוע חריג במהלכו הופל חלק מגדר החצר האחורית של בית הספר, דבר שלטענת חלק מההורים בוצע בזדון, על ידי מפעיל הטרקטור שגרם לנזק. בעקבות אירוע זה פנו ההורים לעירייה וביקשו לפעול להצבתו של מאבטח בחצר בית הספר, בנוסף למאבטח המוצב בכניסה למוסד, אולם לטענת ההורים, הם עדיין לא זכו לסיוע.
"זה ממש מלחיץ, בטח בימים אלה מאז השבעה באוקטובר", אומרים ההורים. "יש אתר בנייה שצמוד לבית הספר, יש קטע פרוץ בגדר שתוקן בצורה רשלנית לדעתנו, וכן, אנחנו חוששים שעלול לקרות אסון". מתחם בית ספר חופים ממוקם בין הרחובות יער הזורע ויער בן שמן, כאשר אתר הבנייה ממוקם ברחוב יער בן שמן.
בניין המגורים הנבנה מזה כמה חודשים ברחוב יער בן שמן גובל בחצר האחורית של בית הספר, ומעברו השני של הרחוב פועל מתחם גנים עירוני.
האירוע המדובר ‑ הריסת חלק מהגדר של בית הספר, התרחש ב־16 בנובמבר, ומאחר וימים אלה רגישים מבחינה בטחונית, פנו ההורים מיד אל העירייה בדרישה לבדיקה מקיפה של הנושא. הלחץ שהפעילו ההורים הביא לכך שהעבודות באתר הבנייה הושהו לכמה ימים לצורך בדיקת האירוע, אולם בשבוע שעבר חזר אתר הבנייה לפעול.
החלק מגדר בית הספר שניזוק תוקן, אולם לטענת ההורים הדבר בוצע באמצעות טלאי, דבר המאפשר כניסה חופשית כמעט לגמרי לחצר המוסד. כמה מהורי התלמידים פנו לעירייה וביקשו כי תפעל להצבת שומר חמוש שיעמוד בחצר בית הספר לאורך שעות הלימודים, אולם לטענתם בקשתם לא נענתה.
"אני לא חושב שיש הורה שבימים אלה יכול להיות רגוע שיש אתר בנייה פעיל צמוד לחצר של בית הספר של הילד שלו מבלי שיש מענה אבטחתי במקום", אומר רונן לוי, אחד ההורים. "כרגע החצר של בית הספר פרוצה והילדים עלולים להיות בסכנה כשעשרות פועלים מסתובבים באתר".
אמא לתלמיד בבית הספר: "בעקבות שיחה של הורי מתחם הגנים עם הקבלן האחראי בשטח, הוצב מאבטח בכניסה לאתר הבנייה, באיזור הפונה לכניסה לגנים, אבל זה לא נותן מענה לבית הספר שלנו".

קראו גם:

על הפתרון שהוצע לה על ידי העירייה אומרת האם: "נתנו פתרון לא כל כך הגיוני ‑ שהמאבטח של אתר הבנייה שנמצא בחזית האתר רוב הזמן יעשה מדי פעם סיבוב למעלה, אבל זה לא רציני, גם כי הוא אדם מבוגר למדי, כבן שבעים. מחלקת הביטחון צריכה לעזור לנו. כולם בעירייה מודעים לדרישה שלנו, אבל זה עוד לא קורה. בסך הכל להביא עוד מאבטח מהעירייה ולא להסתמך על המאבטח של הקבלן זה ממש לא מסובך, ובעיקר מאוד מתסכל אותנו".
בעירייה ציינו כי מדובר בתאונת עבודה, שגרמה לפרצה בגדר, וזו תוקנה באופן מיידי. בעירייה גם אישרו כי הוצב מאבטח מטעם מנהל אתר הבנייה במגרש, בנוסף על המאבטח הנמצא בבית הספר. "בסיכום עם מנהל אגף הביטחון הוחלט, כי המאבטח יבצע סיורים באתר במשך שעות העבודה. הוא יהיה בחלקו העליון של האתר בזמן ההפסקות של בית הספר וביתר הזמן הוא יפטרל בין חלקו התחתון לעליון של האתר. בנוסף סוכם, כי בשעות הגעת הילדים לגן ובשעות סיום הלימודים תתגבר העירייה את הסיורים הביטחוניים בסמוך לגנים וכמו גם ניידת הסיור של השכונה תפטרל אף היא באיזור מתחם הגנים".