נפילתם של יותר מ-14 חיילות וחיילים תושבי מודיעין וסביבותיה, הביאה את משרד הביטחון להחליט על הרחבת החלקה הצבאית בבית העלמין העירוני שבפאתי העיר, מהלך שהחל כבר בשבוע שעבר. בחודשיים האחרונים נערכו בה הלוויות רבות, ובלית ברירה התקבלה ההחלטה הקשה, אך החשובה, להרחיב קטע זה של בית העלמין, הנמצא על גבעה בחלק המזרחי של יער בן שמן.
1 צפייה בגלריה
"תחושה קשה". החלקה הצבאית בבית העלמין במודיעין
"תחושה קשה". החלקה הצבאית בבית העלמין במודיעין
"תחושה קשה". החלקה הצבאית בבית העלמין במודיעין
(צילום: פרטי)

למעשה, עד לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל" הוגדר מתחם הקבורה לחיילי צה"ל בבית העלמין העירוני כחלקה צבאית, אולם כעת, לנוכח הנסיבות הטראגיות, ייקרא המקום "בית העלמין הצבאי של מודיעין".
במהלך השבוע שעבר החלו בשטח בית העלמין, בפיקוח החברה הכלכלית מודיעין, את בנייתן של 25 חלקות קבר חדשות, בתקווה כי הן יישארו מיותמות.

עוד בחדשות:

"ביקרנו בבית העלמין וראינו את העבודות להרחבת בית העלמין הצבאי ופשוט נשבר הלב", אומרת טליה לבני, תושבת העיר. "לצד החלקה שבבנייה נמצאות המצבות הרבות של הגיבורות והגיבורים תושבי העיר שנהרגו ונרצחו מאז ה־7 באוקטובר, וזה פשוט מחזה נוראי, בלתי נתפס. נתפלל שלא יהיה בחלקה זו שימוש".
ראש העירייה, חיים ביבס, מבטיח כי כל אחד מחללי העיר יזכה להנצחה נפרדת. "הם נהרגו עם לא מעט לוחמים מכל רחבי הארץ, המגן של ישראל", אמר ביבס, "אנחנו עיר עורף בחזית. ננציח את בני העיר שנפלו בקריאת אחד מהמשעולים בעיר על שמם ונמשיך ללוות ולעטוף את המשפחות השכולות. התחושה קשה מאוד, כל ילד הוא עולם ומלואו, לא חשבנו שנהיה בתסריט של מלחמת יום כיפור השנייה, המציאות עולה על כל דמיון".
פורסם לראשונה: 08:13, 10.01.24