יוזמה ייחודית למדי עשויה להביא בקרוב כבוד רב וגאווה לאנשי בית הדיור המוגן עזריאלי פאלאס במרכז מודיעין: איזכור כמחזיקי שיא גינס בבנייה של מגדל העשוי ממצות ועליהן מרוח ממרח שוקולד.
למעשה, אין כפי הנראה שיא קודם בבנייה של מגדל מצות וכעת ממתינים אנשי בית הדיור המוגן לאישור שיתקבל מאנשי גינס לגבי המגדל הגבוה שיצרו – חמישה מטרים וארבעים סנטימטר בדיוק של מצות מרוחות שוקולד המנוחות אחת על גבי השנייה.
1 צפייה בגלריה
מגדל המצות
מגדל המצות
מגדל המצות
(צילום: פאלאס עזריאלי)
המבצע יוצא הדופן החל ביוזמה משותפת של הנהלת הית הדיור המוגן וקבוצת דיירים שהחליטו להיכנס לספר השיאים העולמי המוכר כמי שעשו מעשה ראשון מסוגו.
העבודה על המגדל החלה ביום ראשון שעבר ולא פחות מ – 200 מדיירי המתחם מרחו, במשך יום שלם, 950 מצות, בממרח שוקולד וערמו אותה בערימה גבוהה כשהם נזהרים שלא לשבור את המצות הדקות.
בסיכומו של המבצע הגיע כאמור המגדל לגובה של קרוב לחמישה מטרים וחצי שהורכב ממרח שוקולד במשקל של 10 קילוגרמים ומלא פחות מ – 24 חבילות מצות.
"אנחנו אוהבים את ההווה ונהנים לעשות דברים מיוחדים ועם זאת מתגעגעים, כמו כולם, לעבר, לילדותנו", מספרת אחת מדיירות המתחם, פרלה פליישמן, שהשתתפה במבצע בניית המגדל.
קראו גם:
"בשל אותם געגועים בחרנו להקים מגדל מצות עם ממרח שוקולד 'השחר' אותו כל הישראלים מכירים מאחר וזו מסורת של עשרות שנים שאין אחד שלא מכיר".
לאחר שסיימו את הקמת המגדל, מדדו ותיעדו על פי הכללים על מנת לשלוח למשרדי הנהלת גינס, פורק המגדל ושף בית הדיור המוגן טחן את המרכיבים והכין מהם כדורי שוקולד.
"האמת שזה באמת מעשה מדהים ואמא שלנו סיפרה לנו על זה בהתרגשות ושלחה לנו תמונות", מספר בחיוך בנה של אחת מדיירות המתחם.
"אני לא חושב שמישהו היה מעלה בדעתו שהקשישים המקסימים האלה יעשה מעשה שכזה, פשוט נפלא".