נער למופת: מקס אנגלהרט, נער בן 13 תושב העיר מודיעין – מכבים – רעות, חגג בשבוע שעבר את בר המצווה ואת טקס הנחת התפילין שלו לקראת העלייה לתורה בחר לקיים במקום מיוחד: בית אלמוג שילוני, מתחם מגורים לחיילות וחיילים בודדים הממוקם באחת משכונות העיר.
1 צפייה בגלריה
חגיגת בר המצווה המשותפת
חגיגת בר המצווה המשותפת
חגיגת בר המצווה המשותפת
(צילום: בית אלמוג שילוני)
הקשר של בני משפחת אנגלהרט עם אנשי בית אלמוג שילוני החל לפני מספר שנים, זמן קצר לאחר עלייתם של בני המשפחה מארצות הברית לישראל בשנת 2014.
לאחר שבחרו לגור במודיעין, גילו בני משפחת אנגלהרט על קיומו של המתחם המיוחד ומדי שנה תרמו, בערב חג סוכות, ערכות ארבעת המינים לחיילים הבודדים שהתגוררו במתחם.
הצעד אותו בחר מקס לעשות היה שיאה של פעילות שנת מצווה, השנה הקודמת לעלייתו לתורה, משימה שהוא לקח עצמו כפי שעשו זאת אחיו הגדולים לפניו.
נילי וארי, הוריו של מקס, מספרים כי כאשר הוא חשב כיצד יתרום בשנת המצווה שלו עלו מספר רעיונות לתרומה לקהילה ובסופו של דבר הוא החליט להקדיש את השנה שקדמה לבר המצווה שלו למען החיילות והחיילים הבודדים.
"היו למקס המון רעיונות יצירתיים אבל הקורונה שיבשה קצת את התוכניות ולא באמת איפשרה מפגש פנים אל פנים מול החיילים", אומרת נילי.
קראו גם:
"למרות זאת מקס והחברים שלו, אותם הוא רתם לעשייה, עשו לא מעט דברים יחד כמו למשל משלוח מארזי מזון לחיילים שנשארו במשך השנה בבסיסים, הכנת משלוחי מנות בפורים ולהמון פינוקים נוספים במהלך השנה, כמו למשל הדפסה של הגדות פסח עם תמונות אישיות של החיילות והחיילים".
ביום שישי שעבר היה רגע השיא מבחינתו של מקס כשהוא הגיע לחצר בית אלמוג שילוני והניח תפילין כשהחיילות והחיילים לצידו באירוע בו נכחו כל בני משפחת אנגלהרט ומנכ"לית עמותת בית אלמוג שילוני, דקלה ארזני בן ברוך, שהודתה למקס על הסיוע למען החיילות והחיילים.
גם מיכל ויוסי, הוריו של סמ"ר אלמוג שילוני ז"ל, שנרצח בפיגוע חבלני בתחנת רכבת ההגנה בתל אביב בשנת 2014, נכחו באירוע המרגש והודו למקס ולבני משפחתו על תרומתם הנוכחית ורבת השנים למען אוכלוסיית החיילים הבודדים.
לעדכונים - חדשות מודיעין