למרות המגבלות המחמירות על התקהלות של אזרחים, כולל בשטח פתוח, מתקיימות לאחרונה מסיבות טבע רבות בשטחים הפתוחים מסביב למודיעין, בהן משתתפים מאות בני נוער וצעירים תושבי העיר והסביבה.
1 צפייה בגלריה
מסיבת טבע ליד מודיעין
מסיבת טבע ליד מודיעין
מסיבת טבע ליד מודיעין
(צילום: עיריית מודיעין)
קראו גם:
רוב המסיבות, שאינן חוקיות, לא רק בהיבט של הפרת מגבלות ההתקהלות, אלא גם כי לעתים מבוצע בהן שימוש אסור בסמים מסוגים שונים ובאלכוהול על ידי קטינים, מתקיימות באיזור יער בן שמן הסמוך למודיעין, אולם בחודשים האחרונים, כך גילו בשיטור העירוני ובמשטרת מודיעין, מתקרבות המסיבות יותר ויותר אל שטח העיר, כולל הגבעות שמסביב למודיעין, מרחק של מאות מטרים משכונות העיר.

5,000 שקל קנס

בשבועיים האחרונים איתרו אנשי השיטור העירוני שלוש מסיבות טבע שאירגנו בני נוער תושבי העיר, תלמידי תיכון, בשטחים פתוחים בגבעות שממערב לעיר.
האירועים התקיימו בשעות אחר הצהריים המוקדמות ותוכננו להימשך אל תוך הלילה, אלא שהגעת הפקחים והשוטרים למקום מנעה מהצעירים לממש את תוכניותיהם.
כמו ברוב המסיבות, איתרו השוטרים בשטח משקאות אלכוהוליים בכמות גדולה, החרימו ושפכו אותם.
בהודעה מטעמה שפרסמה עיריית מודיעין, נרשם כי בכל אחת מהמסיבות השתתפו עשרות בני נוער וצעירים בגילאים 16‑18, וכי בעקבות איתור המסיבות הלא חוקיות הוחרם ציוד הכולל אמצעי הגברה, וקנס בגובה של 5,000 שקלים הוטל על כל אחד ממארגני המסיבות.
החדשות על איתור של עשרות תלמידי התיכונים בעיר שהשתתפו במסיבות, הציתו ויכוח ציבורי ער, בו הדעות היו חלוקות בנוגע להתנהלות העירייה בנושא ובכל הקשור להתנהגות בני הנוער. בעוד שהיו מי שטענו כי קנס של 5,000 שקלים אינו מרתיע את המארגנים מלתכנן מסיבות נוספות בעתיד, היו מנגד מי שסברו כי בימים מורכבים שאותם חווים בני הנוער בעיר, יש להקל עליהם מעט ולאפשר להם לחגוג בטבע, כל עוד לא נגרמת הפרעה לסביבה.
"בחור צעיר שמארגן מסיבה כזאת גובה בערך 80 שקלים מכל נער, ככה שקנס של 5,000 שקלים לא ממש שובר אותו", אומר צעיר תושב העיר שהשתתף בעבר במסיבות טבע. "המארגנים לוקחים סיכון שזה יקרה ובגלל שהקנס לא גבוה ואין ענישה מעבר לזה, הם לא באמת נרתעים מלארגן מסיבות, רובן לאור יום במקומות שאין שום בעיה להגיע אליהם".

"תופעה מדאיגה"

רווית אזולאי, תושבת העיר, חושבת ש דווקא כדאי לאפשר מסיבות בשטחים הפתוחים.
"החבר'ה פותחים קבוצת וואטסאפ של מסיבה, והעניינים מתגלגלים, ורק צריך לקוות שעם כל האלכוהול שיש שם העניינים לא יצאו מכלל שליטה, כי גם זה כבר קרה בעבר"
"אם מותר ל־50 אנשים להתקהל בשטח פתוח, למה לא לאפשר לבני נוער לחגוג במסיבה בשטח או ביער?", היא אומרת, "ובינינו, זה יקרה בכל מקרה, אי־אפשר לעצור את זה וכל עוד אין שם סמים או אלכוהול מתחת לגיל המותר אין עם זה בעיה".
בניגוד לדעתה של אזולאי, במשטרת מודיעין פועלים באופן קבוע לאיתור מסיבות טבע בפאתי העיר וביער בן שמן הסמוך, וזאת כאמור בעיקר משום שבמסיבות אלה יש בדרך כלל שימוש מוגבר בסמים ובאלכוהול.
מסיבות אלה מתקיימות לרוב בשעות הבוקר והצהריים של ימי שישי וניתן להגיע אליהן בקלות כי הן מתקיימות בשטח שקרוב לדרכי גישה נוחות עבור כלי רכב פרטיים.
הן מתקיימות כמעט מדי סוף שבוע ברחבי יער בן שמן ולעתים קרובות אפשר לשמוע היטב את מוזיקת הטראנס המתנגנת בהן.
לדברי גורמים במשטרת מודיעין, בחודשים האחרונים התקיימו עשרות מסיבות טבע בלתי חוקיות, והסיבה העיקרית לכך היא כי זו הדרך היחידה של בני נוער וצעירים לחגוג בתקופת הקורונה.
"חלק גדול מהמסיבות מתקיימות במקומות מוכרים לשוטרים, וזה לא סיפור כי היער לא כזה גדול", אומר גורם במשטרה. "בחלק מהמקרים אנחנו מקבלים דיווחים מאזרחים שמסתובבים ביערות, ולא תמיד קל להוכיח שמבוצעים שם דברים אסורים, כי בכל מסיבה כזו יש שומרים שמדווחים לחוגגים אם המשטרה מתקרבת".
בכל מקרה, גם בעירייה וגם במשטרה מעריכים כי המסיבות יימשכו בתקופה הקרובה, גם בשל הרצון של בני הנוער והצעירים לצאת קצת מבתיהם ולבלות, וגם כי תלמידי התיכונים ייצאו בקרוב לחופשת הפסח.
"זו באמת תופעה לא חיובית ומדאיגה, אבל קשה למנוע אותה", אומר הורה לתלמיד תיכון בעיר. "הם פותחים קבוצת וואטסאפ, והעניינים מתגלגלים, ורק צריך לקוות שעם כל האלכוהול שיש שם העניינים לא יצאו מכלל שליטה, כי גם זה כבר קרה בעבר".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "במהלך השנה האחרונה ביצעה תחנת מודיעין עשרות פעילויות אכיפה בנושא מסיבות טבע. בפעילויות אלה נתפס ציוד הגברה, נשפכו בקבוקי אלכוהול וכן נרשמו עשרות דוחות בהתאם להנחיות משרד הבריאות למאבק בהפצת נגיף קורונה. תחנת מודיעין תמשיך את פעילות האכיפה בכל האמצעים העומדים לרשותה באירועים המתנהלים תחת כיפת השמיים שלא על פי החוק".