הורים לתלמידי בתי ספר יסודיים במודיעין פרסמו עצומה הקוראת להנהלת העירייה לשנות את ההתנהלות בכל הקשור להתמודדות עם נגיף הקורונה במוסדות החינוך בעיר.
1 צפייה בגלריה
חיסון ילדים
חיסון ילדים
חיסון
(צילום המחשה: shutterstock)
טענתם המרכזית של האחראים להפצת העצומה, עליה חתמו נכון ליום שני השבוע קרוב ל־100 הורים, היא כי על אגף החינוך בעירייה לפעול "לשינוי מדיניות מערכת החינוך במודיעין בימי קורונה", משום שלדברי נציגי ההורים הפעלת מוסדות החינוך במתווה הנוכחי גורמת לאיבוד של ימי לימוד מכיוון שמדי יום מתגלים עוד ועוד תלמידים שנדבקו בנגיף.
קראו גם:
"עיריית מודיעין בראשותך", כותבים מנסחי העצומה לראש העירייה חיים ביבס, "לקחה לעצמה משימה להפוך את מודיעין לעיר ירוקה ככל האפשר ולשם כך החליטה על מספר צעדים מניעתיים כגון נוהל 'ריחוק מניעתי' ותוכנית 'מגן לחינוך'. צעדים אלה, ביחס להנחיות הכלליות במדינה, מחמירים ומגבילים יותר את התנהלות התלמידים ובני משפחותיהם ודורשים מאיתנו לתת כתף ולשלם מחירים כבדים".
נציגי ההורים טוענים כי ההורים נדרשים להקפיד הקפדה יתרה בנושא התנהלות ילדיהם, אולם הקפדה זו אינה מיושמת במערכת החינוך העירונית.
לטענת ההורים, מורי בתי הספר אינם מחויבים לעטות מסכות כשהם בכיתות הלימוד, דבר שעל העירייה לחייבם לעשות, כמו גם להציג בדיקה המעידה כי איש צוות חינוכי שלא התחסן אינו נשא של הנגיף – פעולה בה צוותי החינוך בעיר לא מחויבים בשלב זה.
בנוסף, דורשים ההורים כי העירייה תקים ועדת תיאום עירונית שחבריה ידאגו לכך שכללי הריחוק במוסדות החינוך נאכפים, ויקפידו על ביצוע מתווה הקפסולות – תהליך שלדברי ההורים אינו מיושם בכל מוסדות החינוך בעיר.
עדי אבני, אחת ממנסחות העצומה, קוראת לעירייה לטפל בנושא בהקדם.
"רק בשבוע שעבר התגלו שלושה ילדים מאומתים בבית ספר 'ניצנים' בו לומדים ילדיי", אומרת אבני, "וזה כנראה בגלל שאישרו למורה שהגיעה מחוץ לעיר להיכנס וללמד אחרי שקיבלה רק מנה ראשונה של החיסון. ההתנהלות חייבת לעבור שינוי ובעירייה חייבים לשתף איתנו פעולה ולפעול לצידנו, אחרת המצב יילך ויחמיר".
מהעירייה נמסר: "במודיעין אחוז גבוה של צוותי חינוך מחוסנים (יותר מ־90%) וגם במקרה המדובר, המורה התחילה את תהליך החיסון ולצערנו נדבקה בין שתי מנות החיסון. הנושא של הצגת בדיקות שליליות לצוותי חינוך לא מחוסנים לא מאושר בשלב זה ברמה הארצית מסיבות משפטיות. כאשר תהיה קביעה שכזו, העירייה בהחלט תבצע ותעודד זאת".