הצעה לסדר שהעלה חבר מועצת העיר מודיעין – מכבים – רעות, אבי אלבז (מודיעין חופשית) המכהן גם כיו"ר האופוזיציה, בנושא תיקון חוק העזר העירוני "אכיפת ופיקוח על כלבים ברחבי העיר" עוררה דיון ער שעסק בנושא כאוב – נשיכות תושבים בידי כלבים.
1 צפייה בגלריה
שיסה את כלבו בשכנו
שיסה את כלבו בשכנו
יותר מקרים?
(צילום המחשה: shutterstock)
קראו גם:
אלבז הציג בפני הנוכחים עדויות לפיהן בעיר התרחשו בחודשים האחרונים מספר רב של מקרים במהלכם ננשכו תושבים בעיר על ידי כלבים.
"תושבים פנו אלי וסיפרו לי על מקרים שבהם הותקפו על ידי כלבים", אומר אלבז, "וחלקם אף העבירו לי צילומים של נשיכות, חלקן ברגליים, חלקן בידיים".
"חלק מהתקיפות שבוצעו קרו כאשר התושבים שהותקפו צעדו לתומם על המדרכה או כשעברו ליד כלבים שהיו קשורים לרצועה, הכלבים השתחררו מהרצועה ונשכו את התושבים".
"במקרים אחרים, גם כאשר בעלי הכלבים הלכו עם הכלבים כשהם קשורים לרצועה הכלבים קפצו לפתע ונשכו את התושבים".
לאור מידע זה, שלדעתו הוא מידע חריג, ביקש אלבז להכניס כמה תיקונים משמעותיים בחוק העזר כשהראשון בהם הוא כי העירייה תגדיר מחדש את המושג "כלבים מסוכנים".
במקביל לעדכון ההגדרה ביקש אלבז כי כלבים שיוגדרו כמסוכנים – יחייב הדבר את בעליהם להוציאם לטיול ולשטח הציבורי רק בתנאי שהם קשורים ברצועה ויש מחסום על פיהם שלא יורד עד אשר ישובו הכלבים לבתיהם.
תיקון נוסף שביקש אלבז להביא לידי אישור מועצת העירייה הוא כי בעל כלב שכלבו נשך תושב אחר בעיר, יחוייב לפצות את מי שננשך בסכום של 1,000 שקלים, "בכל מקרה של נשיכה שגרמה לחבלה ולרבות גרימת שריטה וזאת מבלי לגרוע מזכותו של התושב שננשך לתבוע את בעל הכלב הנושך בתביעה אישית".
כמו במקרים אחרים בהם עוסקים בנושאים שאינם עירוניים לגמרי ומעט יותר "צבעוניים", כמו תנאי החזקת בעלי חיים, עוררה הבקשה דיון ער, אולם בסופו של דבר לא הצליח אלבז להשיג את מטרתו.
הנהלת העיר דחתה את הצעתו לתיקון חוק העזר העירוני וזאת על סמך נתונים שהובאו לדיון על ידי הווטרינר העירוני, ד"ר עופר עינב, שטען כי אין צורך לעדכן את החוק מאחר ולדבריו במהלך העשור האחרון היו מקרים מעטים יחסית של נשיכות – כעשרים מקרים בממוצע בכל שנה.
"המידע על עשרים נשיכות בשנה אינו כולל כמובן מקרים שאינם מדווחים ויש לא מעט כאלה אבל כרגע זה המצב", אומר אחד מחברי מועצת העירייה, "לדעתי היה הגיוני לשקול שינוי אבל זה מה שהוחלט כרגע והעיקר שנהיה בריאים".
כל העדכונים - חדשות מודיעין