ערב מרגש במיוחד עבר ביום חמישי שעבר על ארבעה צעירים בעלי צרכים מיוחדים, תושבי מודיעין, שזכו להיכנס לדירה מיוחדת שתוכננה והותאמה במיוחד עבורם באחד מבנייני המגורים בעיר.
1 צפייה בגלריה
הדירה החדשה
הדירה החדשה
הדירה החדשה
(צילום פרטי)
קראו גם:
על המיזם המיוחד היו אחראים מספר גורמים עירוניים ששיתפו פעולה, בהובלת חבר מועצת העיר והמשנה לראש העירייה, מחזיק תיק השירותים החברתיים ("הבית היהודי"), עמיעד טאוב: האגף העירוני לשירותים חברתיים, עמותת שק"ל המפעילה את הדירה, נציגי משרד הרווחה והורי הצעירים.
"זו היתה תקופה עמוסה ומרגשת של הרבה מחשבה ועבודה מאומצת, ובסופו של דבר השלמנו משימה חשובה, יפה ומרגשת", אומר טאוב, שהשתתף בשבוע שעבר באירוע הכניסה של הצעירים, בני 23 ועד 31, לדירה החדשה.
הוא מציין במיוחד את תרומתם של אנשי עמותת שק"ל, העוסקת בקידום ושילוב בעלי מוגבלויות בקהילה בתחומי דיור, תעסוקה שיקומית, תרבות פנאי, טיפול וייעוץ, כאשר את נושא מערך הדיור מקדמת בשנים האחרונות סמנכ"לית העמותה, איילת פישביין.
לאחר שדאגו לציוד הרב שבדירה, שישמש בשנים הקרובות את הצעירים, תנהל העמותה, ביחד עם צוות צרכים מיוחדים באגף העירוני לשירותים חברתיים, את חיי הצעירים במקום.
מי שהתרגשו במיוחד היו הורי הצעירים שיצאו לדרך חדשה, עצמאית ומרגשת.
"עמותת שק"ל היא עבורנו סוג של נס משמיים, ואני אומר את זה מבלי להגזים", מספר יהודה בן יתח, תושב מודיעין, אביו של מרום, אחד הדיירים בדירה. "מיד בפגישה הראשונה עם אנשי העמותה הבנו שנחשפנו לעמותה אחרת, יוצאת דופן, וזאת במסגרת מפגש מרגיע עם הרבה שקיפות והתנהלות מקצועית, יעילה ומהירה, שהיתה מבחינתנו הפתעה גדולה".
על התחושות עם כניסת בנו לדירה אומר בן יתח: "ברמה האישית הבנתי במשך השנים שאני, כהורה, מגונן מדי ומונע מהבן שלי להיות עצמאי, ועכשיו התחושה שלי היא שאני מפקיד אותו בידיים ראויות ורגישות, ומגיעה המון תודה לעיריית מודיעין ולכל מי שעסקו בנושא".
"להיות הורה לילד עם צרכים מיוחדים זה אתגר שלא נגמר, וככל שהצרכים מורכבים יותר הדאגה גדולה יותר"
"להיות הורה לילד עם צרכים מיוחדים זה אתגר שלא נגמר, וככל שהצרכים מורכבים יותר הדאגה גדולה יותר", מספר חיים איינהורן, תושב מודיעין, שבנו אריאל נכנס גם הוא לדירה.
"בננו בן ה־31 מאובחן על הספקטרום בתפקוד גבוה, ובנוסף לכך הוא גם כבד ראייה, וכדי להתאים עבורו דיור ועבודה חיפשנו מסגרת שתתאים לצרכיו המיוחדים, וזו לא משימה פשוטה בכלל. בשלב מסוים היפנו אותנו לעמיעד, ולשמחתנו בסיוע שלו התקשרה אלינו עובדת סוציאלית מטעם אגף הרווחה ובישרה לנו על פתיחה של דירה חדשה של עמותת שק"ל, שאמורה להתאים לבננו".
בני משפחת איינהורן נכנסו בלב שלם לתהליך המיון, ובסיומו שמחו לשמוע כי בנם יוכל להיכנס לדירה.
"הרושם שקיבלנו הוא שיש רצון לסייע בכל מה שניתן, ושכל קושי שהצגנו נענה בהבנה ובהכלה", מספרים ההורים, "וגם אריאל התרשם מאוד מהמפגש עם אנשי העמותה והתרגש לשמוע על הדירה. אנו משוכנעים שאין דבר העומד בפני הרצון ורצונם הכביר של עמיעד ואנשי העמותה גרם לנו להחליט שהדירה המוצעת תהווה לבננו בית לחיים".
בימים אלה עושים ארבעת השותפים הצעירים את צעדיהם הראשונים בדירה.
"זו זכות לבנות בית פיזי ובעל תוכן וערכים לצעירים", מסכם טאוב, "ובוודאי שלצעוד איתם בדרך למימוש יכולותיהם והגעה לעצמאות".