אנשי הספרייה העירונית במודיעין, המוכרת גם כספרייה על שמו של משה שכטר הממוקמת ברחוב עמק דותן בעיר, מצאו פיתרון יצירתי לימי המגבלות האוסרות התקהלויות – ובוודאי שהגעה לספרייה המהווה התקהלות אסורה.
1 צפייה בגלריה
הספריה העירונית במודיעין
הספריה העירונית במודיעין
הספריה העירונית במודיעין
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
בהיעדר אפשרות למפגשים בתוך מבנה הספרייה, החליטה הנהלת המתחם לפעול למפגשי קריאה בחצר הספרייה – וכל זאת בימים בהם מותרת התקהלות אנשים בשטח פתוח בהתאם להוראות משרד הבריאות והממשלה.
מי שעומדת מאחורי הרעיון המקורי והייחודי היא האחראית על הפעילויות התרבותיות בספרייה, ענת שטיסל, שבצוותא עם גורמים מהמרכז הרב תחומי השייך לעירייה, החלו לארגן מפגשי קריאה באוויר הפתוח.
מפגשים אלה כוללים מעגל ישיבה בחזית מבנה הספרייה של עד עשרים מוזמנים כשבכל פעם נקראים קטעים מספר אחר שנבחר ומתקיים דיון אודות אותו הסיפור.
"זה פיתרון יצירתי שמאפשר שגרה מסוימת ומבורכת של מפגשי קריאה ושיח שפתח לנו פתח לעשייה תרבותית באווירה אחרת", מספרת נאווה בן גלים, תושבת העיר, מתנדבת בהנחיית מועדון הקריאה של הספרייה העירונית.
"אנחנו יושבים במרחק שני מטרים זה מזה על כיסאות שמפוזרים על המדשאה ונעזרים ברמקול כדי שכולם ישמעו היטב את ההקראה והדיון וזה משמח מאוד".
במקביל לאלה, דואגים בספרייה העירונית, במיוחד בימים אלה של סגר כולל, לארגן לקהל הקוראים מפגשי זום בנושאים שונים הקשורים לעולם הפרוזה והשירה – ביניהם סדנאות כתיבה באמצעות הזום שהנחה הסופר אשכול נבו.
בנוסף, מנהיגה הספרייה מדיניות של איסוף עצמי של ספרים במסגרת שיתוף פעולה עם שתי ספריות שכונתיות אחרות בעיר.
"מגיעה המון תודה לכל מי שנותן יד במעשים החשובים האלה", אומרת תושבת העיר, "ובמיוחד להנהלת הספרייה שעושה המון כדי לשמור איתנו על קשר ולסייע לנו, גם בימים אלה".