המאבק הבא בחברת "מקורות"? לאחר שהצליחו להציל מאות עצים ביער מכבים, הבחינו לאחרונה פעילי סביבה ממודיעין כי כ־200 עצים ותיקים סומנו בשטח יער מודיעין, והתעורר אצלם החשש כי הם עומדים בפני כריתה בגלל עבודות להטמנת קו מים של מקורות.
1 צפייה בגלריה
עץ מסומן
עץ מסומן
עץ מסומן
(צילום פרטי)
קראו גם:
זמן קצר לאחר שהמידע על סימון העצים הגיע לידי פעילי הסביבה, ביצעו הפעילים בדיקה והתברר כי אכן מדובר בקטע בו אמורה חברת מקורות להניח קו מים – פעולה לה מתנגדים פעילי הסביבה באיזור.
קטע היער המדובר נמצא בשטח אתר טבע המוכר בשם עמק הצבאים, בו חיה אוכלוסייה גדולה של צבאים, והמאבק נגד הנחת קו המים וסלילת דרכי גישה בשטח מעסיק את פעילי הסביבה מזה מספר חודשים.
"התוואי בו סומנו העצים הוא אכן תוואי צינור המים שחברת מקורות רוצה להעביר בעמק הצבאים, בהמשך לתוואי הצינור שיעבור ביער מכבים הסמוך, וזה דבר שמטריד אותנו מאוד", אומר גדעון בכר, תושב מודיעין, פעיל סביבה ומראשי קבוצת "תושבים משפיעים במודיעין", הפועלת לשימור השטחים הפתוחים מסביב לעיר. "נראה ש־200 העצים שסומנו עומדים להיכרת ואנחנו מאוד מקווים שזה לא יקרה".
פרט לתקווה כי מאות עצים בתוואי עמק הצבאים ויער מכבים לא ייכרתו לצורך הנחת צינור המים, פועלים בכר וחבריו ופעילי סביבה נוספים בנושא מול רשויות התכנון, בליווי צמוד של אנשי החברה להגנת הטבע השותפים למאבק נגד סלילת כביש בשטח עמק הצבאים, מהיישוב מודיעין עילית לכיוון כביש 443.
"אנחנו מגלים מדי שבוע עוד סימנים לפעילות שמבוצעת בשטח ואנחנו ממש מקווים שהרשויות יתחילו להפנים שהטבע סביבנו חשוב ומשמעותי מהיבטים רבים", אומרים הפעילים. כאמור, לפני מספר חודשים הצליח מאבקם של פעילי הסביבה להביא להנמכת חלק ממערכת הובלת המים שמתכננת חברת מקורות להציב בשטח יער מכבים, וכעת מקווים הפעילים כי יצליחו לצמצם את הנזק העתידי העלול להיגרם גם בשטח עמק הצבאים.
ממקורות נמסר: "הפרויקט נועד לשפר את אמינות אספקת המים למודיעין, רעות וישובים נוספים ונמצא לקראת תחילת העבודות. כחלק מהיערכות לביצוע, בוצע סקר עצים בהתאם לנוהל משרד החקלאות. לאחר קבלת תוצאות הסקר, במטרה לצמצם את כמות העצים המיועדים לכריתה, מקורות החלה בתיאום עם כל הגורמים ובהם המנהל האזרחי, משרד החקלאות, רשות המים, קק"ל ונוספים. בשלב זה עדיין לא הושלם התיאום אבל הסקר הצביע על כ־90 עצי אורן המיועדים לכריתה".