שכונת מורשת נבנית בימים אלה, ובעירייה נערכים כבר עכשיו לבחינה מעמיקה של צורכי התושבים שיגורו בה, שישפיעו על מרקם החיים ואופי השכונה בכל התחומים: חינוך, תחבורה ציבורית, בילוי ופנאי, מבני ציבור ועוד.
1 צפייה בגלריה
בניין עיריית מודיעין
בניין עיריית מודיעין
בניין עיריית מודיעין
(צילום: אדווה חולי)
השכונה צפויה לאכלס בשנים הקרובות 4,300 יחידות דיור, וההיערכות האסטרטגית העירונית בה מהווה צעד משמעותי שיעניק איכות חיים לתושבים שיגורו בה.
קראו גם:
הסקר העירוני נערך על ידי היחידה לתכנון אסטרטגי ומחקר בשיתוף עם מינהל החינוך ואגף ההנדסה, והוא הופץ על ידי העירייה בשבוע שעבר באמצעות מסרונים לתושבים שעתידים לגור בה.
עד כה, מילאו את הסקר יותר מ־1,400 איש, דבר המעיד על רצון התושבים העתידיים להיות שותפים להקמתה של השכונה.
מנהל היחידה לתכנון אסטרטגי ומחקר בעירייה, ד"ר אופיר לנג, ציין כי ההשתתפות בסקר אנונימית. "שמם של התושבים אינו מוזן לשום מערכת ולא ייעשה כל שימוש בתשובות, מעבר למטרות מחקריות בלבד, במטרה לספק את הנתונים למקבלי ההחלטות לצורך למידת נתונים דמוגרפיים והתאמת השירותים העירוניים בשכונה עבור תושבי מורשת העתידיים".
הסקר עצמו כולל מגוון שאלות העוסקות במצב המשפחתי - האם יש ילדים ובאילו מסגרות חינוך, מהן פעילויות הפנאי בהן לוקחים חלק, תנועות נוער, חוגים והעשרה, מסחר וקניות, גמלאים או צעירים, ספורט ועוד.
בנוסף, על מנת לדייק את אופי מסגרות החינוך שיהיו בשכונה, נשאלים התושבים באשר לזרם החינוכי בו הם בוחרים עבור ילדיהם, וכן מה הם אמצעי התחבורה של כל תושב להתניידות בעיר ומחוצה לה.
עוד נשאלים התושבים העתידיים בסקר, באשר לדרך המועדפת עליהם לקבל מידע עירוני (מדיה דיגיטלית, מסרונים, וואטסאפים ועוד).
ראש העירייה, חיים ביבס: "אנחנו מכינים את הקרקע לשכונת מורשת במלוא מובן המילה - בנייה לצד איכות חיים לתושבים שיגורו בה. אני שמח על ההיענות הגבוהה של התושבים העתידיים לסקר, ובטוח כי כך נצליח ליצור תמהיל מדויק עירוני שייתן מענה לכלל צורכי התושבים".
מחזיק תיק אסטרטגיה, חבר המועצה ברוך בוחניק: "מאחר ובמודיעין בונים שכונות שלמות, קשה לנו לדעת לגבי תמהיל התושבים. בהמשך לקו האסטרטגי לשיתוף ציבור, נשמח לקבל מענה מהציבור לטובת היערכות טובה יותר".
לעדכונים - חדשות מודיעין