בשבוע שעבר חזרו תלמידי כיתות א'-ד' לספסל הלימודים וההתרגשות הייתה רבה. כידוע, משרד החינוך החזיר את הלימודים באופן מדורג, לתלמידי כיתות א' עד ד', בחלוקה לקפסולות. שתי מורות ממודיעין מספרות על ההתרגשות והקשיים עם החזרה ללימודים.
מירי איש שלום, מחנכת כיתה א' בבית ספר "שיבולים": "התחושות עם החזרה ללימודים היו מעורבות. מצד אחד - מאוד שמחתי שאפגוש את הילדים והילדות מקרוב, אוכל להתבונן להם בעיניים 'ולהרגיש' אותם. מצד שני - חששתי לגבי ההנחייה של עטיית מסכה בקרב ילדי כיתות א'. אמרתי לעצמי אם לי קשה לעטות מסכה לאורך זמן אז איך הילדים הקטנטנים האלו יצליחו, כשלחלקם אפילו לא מלאו 6 שנים".
1 צפייה בגלריה
המורות מירי איש שלום וננסי בוקובזה
המורות מירי איש שלום וננסי בוקובזה
המורות מירי איש שלום וננסי בוקובזה
(צילום פרטי)
קראו גם >>
איך היה המפגש המחודש עם הילדים?
"היה מרגש מאוד, הוא מילא אותי כל כך. עם זאת, היה גם מלווה בעצב על כך שאינני יכולה להיות עם כולם במהלך כל השבוע בשל החלוקה לקפסולות".
כיצד נערכתם?
"ההכנות לקראת החזרה התחילו בפגישת זום של הצוות. מירב משולם מנהלת בית הספר עדכנה אותנו בעיקרי המתווה ובהתאמתו לבית ספרנו. הגענו מיד לסייע בהתארגנות, לסדר, לבדוק שהכל נקי ומזמין. לאחר מכן חילקנו את שכבת א' שמורכבת משתי כיתות אם, לשלוש קפסולות כאשר נדרשנו להתבסס בחלוקה על קבוצות הצהרון.
"כידוע, ההכרות מקרוב עם הילדים מתחילת השנה ארכה שבועיים עד שנכנסנו לסגר, זמן שאינו מספיק להכרות מאוד עמוקה, ולכן חזרנו לטפסי הרישום, קראנו שוב את הבקשות שלהם לחברים ושיבצנו על פי בקשות אלו - השתדלנו מאוד ככל הניתן. היה לנו חשוב שהילדים יחזרו לבית הספר עם חברים המוכרים להם, שיהוו עבורם עוגן, בהסתגלות לשגרה החדשה.
"בנוסף, קיימנו מקבילתי עדי ואני, שיחות ארוכות אודות התלמידים שלנו, שכרגע עורבבו והפכו לקבוצות חדשות. העברנו מידע חשוב האחת לשנייה על מנת שנדייק את הצרכים ונהיה שם עבורם החל מהיום הראשון לחזרתם ללימודים".
כיצד הילדים מסתגלים למציאות החדשה?
"הילדים מגלים בגרות רבה ומסתגלים באופן מעורר גאווה למצב הלא פשוט הזה. רובם מצליחים להיות עם המסכה במהלך היום. עולים קשיים בזמן הלמידה עם המסכות. לא פשוט ללמד וללמוד את ראשית הקריאה. כמחנכת כיתה א' אני נדרשת להגות את הצלילים הנלמדים והילדים צריכים לחזור אחריי.
"פעולות אלו עם המסכה מקשות ולכן נדרשת יצירתיות רבה בזמן הקניית הקריאה. בית הספר נערך ורכש מסכות שקופות לילדים לקויי שמיעה, ואנו מאמצות זאת גם כמחנכות א'. אני בטוחה שזה יסייע ויהיה לנו טוב..העיקר שנמשיך ללמד מקרוב ולפגוש אותם מדי בוקר".
ננסי בוקובזה. מחנכת כיתה ד׳ בבית הספר ״ענבלים״ מודיעין: "לאחר תקופה ממושכת בה הוטל סגר ומגבלות, דבר אשר השפיע על מערכת החינוך, התרגשות אחזה בי לראות את תלמידיי מקרוב. המפגש עם התלמידים היה מעורר השתאות, מרגש לא פחות מאשר הראשון בספטמבר".
כיצד נערכתם?
"במסגרת היציאה המדורגת, בית הספר 'ענבלים' נערך לקבל את פני התלמידים בברכה, תוך שמירה על ביטחונם ובריאותם, בהתאם למתווה שסוכם בין צוותי המקצוע של משרד הבריאות ומשרד החינוך. הדבר בא לידי ביטוי ביצירת קבוצות קבועות של תלמידים, לאחר הקדשת מחשבה באשר למתן מענה הולם לצרכי התלמידים, בלא מעבר בין הקבוצות וכן בחירת צוות מלמד קבוע בכל שכבת גיל.
"אני רואה בצוות החינוכי סוכני שינוי למול מציאות זו ועל כן, אנו מגלים אורך רוח, סבלנות, הכלה וקבלה וכן נתין מקום להסתגלות של כל אחד מתלמידינו למול האתגר שעומד מולנו".
כיצד אתם מתמודדים עם החובה לעטות מסכות כל הזמן?
"עטיית המסיכה מהווה מטרד בעבור התלמידים והמורים, הנדרשים לעטותה במשך שעות ארוכות, אולם אין מנוס מהשימוש בה, אי לכך התלמידים והמורים מבינים את חשיבותה ועוטים אותה, חרף הקושי".
לכל העדכונים - חדשות מודיעין