אכזבה בקרב פעילי הקהילה הגאה בעיר מודיעין – מכבים – רעות לאחר שאמש (יום ג') הודיעה העירייה כי לא ייתלה דגל הקהילה הגאה בחזית בניין העירייה כפי שנהוג ברשויות מקומיות רבות ברחבי הארץ.
1 צפייה בגלריה
דגל הגאווה. יש לחדרה במה להשתפר
דגל הגאווה. יש לחדרה במה להשתפר
דגל הגאווה
(צילום ארכיון: ריאן)
מי שהעלה את הנושא לדיון, בפתחו של חודש הגאווה המצוין החל משבוע שעבר, הוא חבר מועצת העיר (מודיעין חופשית), איתי אלמוג בר, המשמש גם כחבר הוועדה העירונית לקידום הקהילה הגאה, שהעביר ביום שני השבוע מכתב ללשכתו של ראש העירייה חיים ביבס ובו בקשה לתלות על בניין העירייה את הדגל הצבעוני המוכר המסמל את הקהילה הגאה.
"רשויות מקומיות רבות בישראל תולות את דגל הקהילה הלהט"בית על מבנה העירייה וברחבי העיר, על מנת להראות שהרשות המקומית היא סובלנית ומקבלת בברכה את תושביה מקהילת הלהט"ב", כתב אלמוג בר לביבס.
קראו גם:
"כך מועבר מסר חשוב של עיר פלורליסטית ומתקדמת שרואה בכל תושביה כאנשים שווים וראויים – מהלך כזה חשוב גם לתושבי העיר שאינם חברי קהילת הלהט"ב כחלק מחינוך הציבור לקבלה של אנשים השונים מהם".
ביום שלישי בערב התאכזבו אלמוג בר ופעילי הקהילה הגאה בעיר לשמוע כי אין בכוונת הנהלת העירייה לתלות את דגל הגאווה בחזית בניין העירייה, גם לא לתקופה קצרה. "אני ממש לא מבין את ההתעקשות של הנהלת העיר לא לעשות זאת", אומר אלמוג בר, "ולדעתי צעד זה מעביר מסר של אנטי כלפי הקהילה וכל מי ששייך אליה או מזדהה איתה".
על אף סירובה של הנהלת העיר לתלות את דגל העירייה יש לציין כי בתחילת השבוע הודיעה העירייה כי במסגרת חודש הגאווה המצוין בכל רחבי הארץ יתקיימו ברחבי העיר מספר אירועי גאווה, ביניהם כולל נשף גאווה לבני הנוער המתוכנן להתקיים בעוד כשבועיים ואירוע פיקניק למשפחות גאות שייערך לקראת סוף החודש.
אולם למרות אירועים אלה יש מי שכועסים על כך כי העירייה אינה מתכוונת לתלות את דגל הקהילה על בניין העירייה.
"קצת תמוה שתכננו אירועים נחמדים ויש עשייה למען הקהילה הגאה אבל לא מוכנים לתלות דגל אחד על בניין העירייה", אומרת צעירה תושבת העיר המזוהה עם הקהילה הלהט"בית.
"מצד אחד באים במסר של הבנה והכלה אבל מצד שני לא מוכנים לתלות פיסת בד צבעונית – שתלויה כבר במספר מקומות בעיר, מוזר, מה עוד שרשויות מקומיות רבות ברחבי הארץ, חלקן פחות 'נאורות' לכאורה ממודיעין, עושות זאת בלי שום היסוס".
תגובת העירייה: "העירייה תולה רק את דגלי העיר והלאום. העירייה רכשה לקהילה הגאה 200 דגלי גאווה לחלוקה לעסקים בעיר ולשימוש חברי הקהילה הגאה ותושבים המעוניינים לתלות אותם".
כל העדכונים - חדשות מודיעין