כונני "ידידים" הוזעקו אתמול (ראשון) לרחוב תשרי במודיעין בעקבות דיווח על תינוק שננעל בשגגה ברכב לעיני אמו. איתן פאווה, סג"מ סניף מודיעין, שאול יאמין, ליטל וייס, מתן יהושע ומשה דאבח, כונני הסניף, נענו לקריאה והגיעו במהירות למקום.
בתחילה כוחות משטרה וכיבוי ניסו לפתוח את הרכב באמצעות ניפוץ חלון קטן אחורי אך ללא הועיל. לאחר מכן, כונני ידידים עמלו באמצעות הציוד הייעודי שברשותם, בסבלנות ובמקצועיות, הצליחו לשלוף את המפתחות, לפתוח את הרכב ולחלץ את התינוק בשלום.
1 צפייה בגלריה
כונני ילדים לאחר החילוץ
כונני ילדים לאחר החילוץ
כונני ילדים לאחר החילוץ
(צילום: ידידים)
משה דבאח סיפר: ”הרכב שננעל עם התינוק בתוכו חנה בחניון מקורה. כוחות משטרה וכיבוי שהגיעו אף הם למקום שברו חלון אחורי קטן כדי לנסות לפתוח את הידית דרכו. מאחר ומדובר ברכב עם נעילת ואקום, שבירת החלון לא עזרה וידית הרכב לא נפתחה מבפנים. רגע לפני שבירת חלון נוסף, זיהינו כי מפתחות הרכב נמצאים על מושב הנהג. פעלנו בסבלנות לפתיחת הדלת באופן שייתר שבירת חלון".
המתנדבים מספרים שלאורך כל החילוץ שרה האם לתינוק מבעד לחלון הנעול, והרגיעה אותו.
"לבסוף הצלחנו לשלוף את המפתחות, לפתוח את הרכב ולחלץ את התינוק הקטן. השמחה וההערכה של הכוחות במקום כלפינו, מתנדבי ידידים, יחד עם המראה של האמא מחזיקה שוב את התינוק שלה בידיים, ריגשו אותנו מאוד", מספר דבאח.
בידידים חוזרים ומבקשים מההורים שלא להשאיר ילד ברכב סגור, אף לא לרגע קצר, מחשש לנעילה. מומלץ להשאיר דלת או חלון פתוחים.
צפו בפעולות החילוץ: