אדריכלים? הייטקיסטים או אנשי מחול? בתי הספר התיכוניים במודיעין-מכבים-רעות מציעים שלל מגמות ייחודיות ויוקרתיות שחלקן ישפיעו על עתידו של התלמיד הרבה אחרי שיסיים את הלימודים. בדקנו מה מציעים התיכונים לתלמידי העיר.
קראו גם:
3 צפייה בגלריה
לחיים שלמים". עירוני א'. מחול קלאסי ומודרני | צילום: אורן מנצורה
לחיים שלמים". עירוני א'. מחול קלאסי ומודרני | צילום: אורן מנצורה
עירוני א'. מחול קלאסי ומודרני
(אורן מנצורה)

פסנתר, גוף ונפש

תיכון עירוני א': מחול
יהודית אוזמו, ראש מגמת מחול בעירוני א', מלווה את המגמה מיום הקמתה, בשנת 1999. "הקמנו אותה מלא כלום עם שתי מורות ושלוש קבוצות. היום זאת אחת המגמות המובילות בארץ עם כ־170 תלמידים משכבות ז' עד י"ב", היא אומרת. "צמחנו וגדלנו עם צוות המורים. הביקוש גדל מדי שנה ומגיעים אלינו לאודישנים קרוב למאה תלמידים.
"אנחנו מכשירים את מי שנשאר ועובר איתנו את המסלול כולו, שנמשך שש שנים, לבגרות של עד 15 יחידות לימוד, עם כל ההיבטים העיוניים והמעשיים: תולדות המחול, אנטומיה ופיזיולוגיה, מחול קלאסי ומודרני וקומפוזיציה.
"המגמה מהווה בית שני לתלמידים ולמורים. זה מקום של אהבה ותשוקה. אתה מגיע לסטודיו בליווי פסנתרן ומתחבר לגוף ולנפש. חלק מבוגרי המגמה ממשיכים ללמוד אחרי הצבא באקדמיה למחול או בסמינר הקיבוצים. חלקם הופכים למורים למחול, יש המתברגים ללהקות מחול ויש גם מי שהופכים ליוצרים צעירים. גם מי שלא ממשיך עם המחול כדרך חיים מקבל ארגז כלים שיש בו אחריות, הובלה, סדר יום ועמידה בדרישות לא פשוטות – שמלווה לחיים שלמים".

8200 קוראת לכם

תיכון עירוני ד': מדעית הנדסית
"המגמה המדעית־הנדסית פותחה ברשת אורט בניסיון לצאת מהקונספט של למידת מקצוע מא' ועד ת'", אומר רונן קליינמן, רכז המגמה. "מדובר בלמידה רב־תחומית ובין־תחומית. פעם היו לומדים רק חשמל או רק אלקטרוניקה. במגמה משלבים בין מספר תחומים ומקבלים כלים שבאמצעותם אפשר להבין באמצעות אנלוגיות דבר מתוך דבר ולאמן תחומי חשיבה בתחומים לא מוכרים.
3 צפייה בגלריה
הם דור העתיד ונשמע עליהם עוד הרבה". עירוני ד'. מעודדים יזמות וחשיבה עצמאית
הם דור העתיד ונשמע עליהם עוד הרבה". עירוני ד'. מעודדים יזמות וחשיבה עצמאית
"הם דור העתיד ונשמע עליהם עוד הרבה". עירוני ד'. מעודדים יזמות וחשיבה עצמאית
(פרטי)
"התלמידים לומדים בעצם איך מתקיימת הבין־תחומיות בנושאים מגוונים ורוכשים חשיבה עצמאית שמעודדת יזמות. המורים לא נותנים להם תשובות אלא שואלים איתם את השאלות ביחד, כשהכל מבוסס על הסביבה הטכנולוגית. התלמידים מקבלים כלים ויכולים להשתלב בקלות ביחידות כמו 8200 בצבא. רבים מהם הולכים ליחידות מובחרות בצה"ל. הם דור העתיד ונשמע עליהם עוד הרבה".

בונים על עבודה מובטחת

תיכון עירוני ד' במודיעין: אדריכלות
"מגמת האדריכלות קיימת מימיו הראשונים של בית ספר, אבל זאת השנה החמישית שמחזור מסיים את המגמה עם בגרות", אומרת שירה הראל, רכזת מגמת אדריכלות בעירוני ד'. "קבלה למגמה מחייבת ראיון שבו אנחנו בודקים את הרצון והמוטיבציה להשקיע. חשוב לנו שברגע שיש נפילה, התלמיד יידע להרים את עצמו. זאת המגמה היחידה שמורכבת מ־10 יחידות לימוד, וכדי ללמוד בה התלמידים ממש צריכים לרצות".
3 צפייה בגלריה
עירוני ד' אדריכלות. ב' זה בית
עירוני ד' אדריכלות. ב' זה בית
עירוני ד' אדריכלות. ב' זה בית
(פרטי)
תוכנית הלימודים נפתחת בכיתה י' כשהתלמידים מצלמים ברחבי בית הספר דברים שלטענתם טעוני שיפור. בהמשך הם לומדים ראייה מרחבית, רישום ידני, התבוננות בתלת ממד, עיצוב במחשב ותוכנות שרטוט. במקביל לומדים את תורת הבנייה מרמת הבורג ומעלה. בכיתה י"ב הם מייצרים פרויקט לבגרות בנושא תרומה לחברה. תלמידים רבים ממשיכים לכיתות י"ג, י"ד וללימודי המשך במכללות ויוצאים עם תואר הנדסאי באדריכלות. "הם עובדים בזה בצבא וחוטפים אותם באזרחות. יש להם עבודה מובטחת".