חבר המועצה אבי אלבז, תושב מכבים, פנה השבוע לראש העירייה, חיים ביבס, בדרישה לבטל את הקמת תחנת החשמל המתוכננת להיבנות צפונית למכבים.
1 צפייה בגלריה
אבי אלבז ליד כביש 3 המתוכנן
אבי אלבז ליד כביש 3 המתוכנן
אבי אלבז ליד כביש 3 המתוכנן
(צילום: פרטי)
קראו גם:
לדברי אלבז, כבר לפני יותר משנתיים הוא פנה לראש העירייה במכתב והתריע על כך שחברת החשמל מתכננת להקים תחנת חשמל חדשה ונוספת מצידו הצפוני של כביש 443, סמוך לצומת מכבים ומחסום מכבים. וזאת על רצועת קרקע שבתחום שיפוטה העירוני של מודיעין-מכבים-רעות, שבה, לדבריו, העירייה אישרה לחברת החשמל להקים את התחנה החדשה.
"תחנת החשמל החדשה תהיה כמה מאות מטרים בקו אווירי מהבתים הצפוניים של מכבים וכשלוש מאות מטרים בקו אווירי דרומית לכפר רות", כותב אלבז לראש עירייה. "לא ברור מה ההשלכות של מיקום תחנת השנאה כזו במרחק כזה מבתי מגורים, כולל השאלה הקריטית של קרינה".
עוד לדברי חבר המועתה, לפני כשבוע התקיים דיון (בזום) של מליאת הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז, שם נאמר שכבר בשנת 2016 הוצגה תוכנית של חברת חשמל להקים תחנה זו. "על פי הידוע, לאחר שהתב"ע יאושר, חברת חשמל תפנה אל העירייה לקבלת היתר בניה. מדוע להקים בצד המזרחי של העיר תחמ"ש (תחנת משנה) שאמורה לספק חשמל לחלק המערבי של העיר? זה הזוי להקים תחנת חשמל ברצועה הצרה צפונית ל- 443".
אלבז מזכיר גם במכתבו את ההחלטה לבנות את כביש 3 החדש מכביש 443 דרומה אל מבוא חורון, בתוואי שיעבור מזרחית למכבים, בסמוך לבתי התושבים ועלול לגרום רעש וזיהום אוויר ולפגוע לטענתו באיכות החיים של תושבי מכבים ובטבע. עוד הוא מציין את העובדה שבצומת מכבים-רעות / כביש 443 אמור להיבנות "מחלפון" שיחבר את כביש 3 שיגיע מכיוון מודיעין עילית, עד 443, וכן את קו המים של מקורות שהעירייה אישרה לפני ארבע שנים ואמור לעבור בתוך יער מכבים ולפגוע בו קשות.
"איזה הפתעות נוספות אתה מכין לתושבי מכבים בעתיד הקרוב?", כותב אלבז לביבס. "יש בעיר שטחים רבים ורחבים שרחוקים משכונות העיר, נמצאים במעטפת של העיר ומתאימים להקמת תחנת חשמל חדשה. תושבי מכבים מתנגדים להקמת תחנת החשמל במקום המיועד, וחוששים שהקרינה מתחנת החשמל מסוכנת ועלולה לפגוע בבריאות תושבי מכבים שלב א'...מר ביבס, אל תהפוך את מכבים לחצר האחורית של מודיעין-מכבים-רעות".
מעיריית מודיעין נמסר: "בעיר יש כיום תחנת חשמל אחת המספקת חשמל לכל העיר ולאור הצריכה ההולכת וגוברת של חשמל על ידי כל תושבי העיר, החלה חברת החשמל בתכנון תחנה נוספת, הנמצאת מעבר לכביש 443, בין הבסיס הצבאי לבין כפר רות, במרחק גדול מגבולה הצפוני של מכבים, המקום בו גר אלבז. מיקום תחנה זו עלה לדיון לצד מספר חלופות כאשר הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז המרכז בחרה לבסוף במיקום זה. אם אלבז מעוניין למנוע הקמת התחנה ולגרום בעתיד בעיות אספקת חשמל לתושבי מודיעין מכבים רעות הדרך לכך היא כפי שחבר המועצה יודע, להגיש התנגדות לוועדה המחוזית שהיא בעלת הסמכות ולא על ידי שליחת פשקווילים לעיתונים".
כל העדכונים - חדשות מודיעין