שנה לאחר הבחירות הקודמות, שהתקיימו במרס 2020, אפשר בהחלט לומר שתושבי מודיעין-מכבים-רעות רשמו שינוי במגמות ההצבעה שלהם – בין אם בשל העובדה כי יש רשימות שלא התמודדו הפעם או בין אם התושבים בחרו לשנות את דעתם, אולי בניסיון להביא סוף סוף להקמתה של ממשלה יציבה.
1 צפייה בגלריה
(הליכוד או כחול לבן? צילום: יואב דודקביץ')
קראו גם:
לאחר ספירה של קרוב ל-90 אחוזים מפתקי ההצבעה ניצבת מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד בראש דירוג הצבעת תושבי העיר: 24 אחוז מכלל קולות הבוחרים (14 אחוזים הצביעו לרשימה בהצבעה הארצית).
שנייה בדירוג ממוקמת המפלגה איתה מזוהה ראש העירייה, חיים ביבס, תנועת הליכוד, שזכתה לתמיכה של 21 אחוזים מתושבי העיר (24 אחוזי תמיכה בהצבעה הארצית).
המפלגה שהשיגה הישג מכובד למדי, במיוחד לאור העובדה כי בבחירות התמודדה רשימה נוספת המזוהה עם הימין, היא מפלגת ימינה שזכתה לתמיכה של 12 אחוזים מתושבי העיר (5.9 אחוזי תמיכה בהצבעה הארצית).
מפלגת הציונות הדתית, הנחשבת ליריבה פוליטית מרה של ימינה קיבלה תמיכה של 4 אחוזים מתושבי מודיעין – מכבים - רעות.
נתוני הצבעה נוספים: כחול לבן (10 אחוזים), מפלגת העבודה (8.6 אחוזים), תקווה חדשה של גדעון סער (7.6 אחוזים), מרצ (5.6 אחוזים) וישראל ביתנו (3.4 אחוזים).
לשם השוואה, בבחירות שהתקיימו לפני שנה הצביעו למעלה מ – 45 אחוזים מתושבי העיר לרשימת כחול לבן כשבמקום השני ניצבה רשימת מפלגת הליכוד שקיבלה את תמיכתם של כ – 28 אחוזים מתושבי העיר.
מי שכאמור מרוצים מאוד מההישג בקרב תושבי העיר הם אנשי מפלגת ימינה שזכו לתמיכה כפולה בעיר מבחינת אחוזים בהשוואה לאחוזי התמיכה הארציים.
"הגענו לשיא של כל הזמנים של קולות לימינה בעיר", אומר חבר מועצת העיר והמשנה לראש העירייה, עמיעד טאוב, "וזה להבנתנו אחד ההישגים הבולטים ביותר של המפלגה ביישובים עירוניים ברחבי הארץ".
"היו הרבה אנשים טובים שנתנו יד וחברי הרשימה מתן כהנא וניר אורבך שביקרו אתמול בעיר בהחלט התרשמו מכך".
גם במטה הבחירות של מפלגת העבודה בראשו עומד חבר מועצת העיר איתי אלמוג בר מרוצים מאוד מהתוצאות עד עתה.
״פעילות ופעילי מפלגת העבודה בעיר נתנו בשבועות האחרונים עבודה אמיתית והסתובבו איפה שרק אפשר כדי לשכנע אנשים בדרכה של המפלגה ושל מרב מיכאלי", אומר אלמוג-בר, "ביום הבחירות איישנו 23 מתחמים מתוך 30 ואנחנו בהחלט שמחים שיש לכך תוצאות שהן הטובות ביותר של המפלגה בעיר מאז 2015. אני בהחלט מקווה שההישג הזה, ברמה המקומית וברמה הארצית, יעזור לנו להביא את המדינה למקום טוב יותר".
כל העדכונים - חדשות מודיעין