הגעה של פקח עירוני בליווי שוטר לגן ילדים במודיעין ומתן אזהרה לגננת בגין אי־עטיית מסכה, עורר סערה ודיון ציבורי ער בקרב הורים ואנשי חינוך בעיר. מצד אחד היו מי שצידדו בפעולות האכיפה, כחלק מהמלחמה בנגיף הקורונה. מנגד היו שסברו שהדבר גורם לפגיעה מיותרת באנשי החינוך ובילדים שממילא חווים מצוקה קשה מאז פרוץ המגפה וההגבלות שבאו בעקבותיה.
1 צפייה בגלריה
הנתונים ממשיכים לעלות
הנתונים ממשיכים לעלות
הנתונים ממשיכים לעלות
(צילום אילוסטרציה: pixabay)
קראו גם:
בוועד הורי הגנים העירוני פרסמו אמנם הודעה שלפיה הפקח והשוטר נהגו כשורה, אך עם זאת ציינו שם כי הם רואים באירוע מקרה קיצון שלא צריך לחזור על עצמו. בהודעה נוספת שהוציא יותר מאוחר הוועד לגננות נכתב בין היתר: "אנחנו חושבים שנכון להקפיד ולשמור על ההנחיות. יחד עם זאת, האכיפה בעינינו נכון שתתבצע באופן אחר. וכמובן שהעברנו את המסר מאיתנו גם לרשות. בראייתנו, ההורים - אנחנו שואפים לשיתוף פעולה וצעידה משותפת, למען מטרה אחת והיא ילדי הגנים בעיר ולכן חשוב לנו, דווקא לאור האירוע החריג, לחזק אתכן".
"מדובר בסיטואציה לא נעימה", אומרת יו"ר ועד הגנים העירוני שני מאור הראל. "הגננת קיבלה מאוד קשה את האירוע וגם ההורים. יש תחום אפור ולא ברור לפי המתווה של משרד החינוך - לא ברור אם במפגש מותר להיות עם או בלי מסכה כי היא יושבת מספיק רחוק ולכן אי־אפשר לשפוט נקודתית גננת שהורידה לרגע את המסכה. ילד צריך לראות מימיקה. היה לנו חשוב להביע הזדהות עם הגננות וההורים. אם רוצים שהגננות ישבו עם מסכות צריך לתת להן כלים ולרכוש עבורן מסכות שקופות. צריך לאכוף את החוק אבל זאת לא הדרך. צריך היה לעשות זאת בצורה יותר עדינה ורגישה, למרות שהיו אזהרות ודובר על כך שיהיה פיקוח. זה לא נפל משום מקום, אבל אם אתה נכנס באמצע היום לגן זה צריך להיעשות ברגישות".
מה אתם מתכוונים לעשות?
"יזמנו פגישה עם ועד הגננות, מינהל החינוך, הפיקוח העירוני ומפקחות הגנים כדי לעשות חוויה מתקנת ולוודא שלכל הצדדים ברור שזה חשוב אבל זאת לא הדרך. אני בטוחה שלאף אחד לא היתה כוונה רעה. כולם אנשים טובים, אבל בגלל שמדובר ילדים נדרשת יותר רגישות".
מהעירייה נמסר: "כחלק מפעילות משרד החינוך והעירייה לצמצום ומניעת ההדבקות, נקבע כי מדי יום ייערכו ביקורות בגני הילדים ובבתי הספר. מטרתן היא לדאוג לכך שהנחיות משרד הבריאות מבוצעות. מרבית הבדיקות העלו עד כה שההנחיות נשמרות בקפידה. בשלושה מקרים בהם ההנחיות לא בוצעו בקפידה ביקש פקח השיטור העירוני מהגננת לצאת מהגן ואז הוסבר לה איך יש לנהוג בהמשך. בשלב זה העירייה הסתפקה באזהרה ולא ניתנו קנסות. חשוב להדגיש: לא נכנס למתחם אף גורם למעט פקח השיטור העירוני. העירייה תוסיף לקיים ביקורות בגני הילדים במטרה לצמצם עד כמה שניתן את הסיכויים להידבקות, כאשר את הביקורות יבצעו נציגי מינהל החינוך".
כל העדכונים - חדשות מודיעין