הסגר שהחל בערב ראש השנה עבר במודיעין בצורה חלקה יחסית ללא אירועים מיוחדים ובמשטרה כבר נערכו עם צאת החג להמשך האכיפה.
3 צפייה בגלריה
מחסום במודיעין
מחסום במודיעין
מחסום במודיעין
(צילום פרטי)
קראו גם:
מפקד תחנת משטרת מודיעין סנ"צ רונן נגר, שנכנס לתפקידו רק לפי כשבועיים, סיפר ל"ידיעות מודיעין־איילון" על פריסתם של עשרות שוטרים ברחבי העיר ומחוצה לה. "השוטרים התמקדו בפעולות פיקוח, אכיפת הגבלות תנועה, שמירה על הסדר הציבורי, טיפול באירועי תגובה וביצוע פעילות חסימה בצירי התנועה, כל זאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות, אומר סנ"צ נגר. "במהלך החג ראינו שהתושבים בעיר בסך הכל מבינים את ההנחיות.
"בעת הזו חשוב שכל אחד יבחן עם עצמו כיצד הוא נשמע להנחיות ומממש אותן על מנת להוריד את התחלואה ולהציל חיים, ולא איך הוא מוצא את הדרך לעקוף את ההנחיות. אנו מצפים מהציבור להישמע להנחיות השוטרים והפקחים, לנהוג באיפוק ובאחריות, ולסייע במאמץ המשותף שלנו ושל הציבור כולו לבלימת התפשטות הנגיף".
כמה דוחות חולקו לתושבי העיר?
"מרבית המפגשים שלנו עם האזרחים מסתיימים בהסברה. עם זאת, אנחנו לא יכולים להתעלם מעבירות שיש בהן התעלמות בוטה מההנחיות. במהלך החג נרשמו עשרות בודדות של דוחות על אי־עטיית מסכה והפרת סגר. ידנו לא קלה על פנקס הדוחות, אך היכן שיש זלזול בוטה בחוק ובתקנות ו/או רשלנות חוזרת, תהיה אכיפה בלתי מתפשרת".
איך נערכים להמשך הסגר?
"אנחנו נמשיך לפעול באמצעות פריסת מחסומים בכניסות וביציאות מהעיר, ופריסת ניידות רחבה ברחובות העיר. השוטרים ימשיכו בביצוע הסברה ואכיפה בכל הקשור לעטיית מסכות במרחב הציבורי. במסגרת ההגבלות ניתנו הקלות שמטרתן יציאה לטובת צרכים חיוניים ומצופה שהיציאות יהיו לצורך חיוני בלבד".
3 צפייה בגלריה
קניון מודיעין שומם
קניון מודיעין שומם
קניון מודיעין שומם
(צילום פרטי)
איך נאכף הסגר בימי חול? האם יש יותר הפרות סגר מצד בעלי עסקים ואזרחים?
"במהלך החג בוצעו כ־160 ביקורות בעסקים. אחד מבתי העסק בעיר שפתח בניגוד להנחיות נקנס ובעליו זומן לשימוע. על פי ההנחיות, חנויות יכולות לבצע משלוחים לבתי תושבים, אבל לא לבצע מכירה מתוך בית העסק. אנחנו מבצעים פיקוח בבתי עסק כדי לוודא עמידה בהנחיות. אנחנו ערים לקושי, ואנו פועלים בשיקול דעת. מבחינתנו העיקר הוא שלום הציבור ולכן השוטרים נחושים לוודא את מימוש ההנחיות".
מה הצפי ליום כיפור?
"אנחנו נפעל כמו שפעלנו בראש השנה בפריסת כוחות רחבה. אני קורא גם ביום כיפור למעורבות ואחריות מצד הציבור לשמירה על הכללים. מומלץ כי כל גבאי בית כנסת יציב שלט בכניסה המבהיר את כמות המתפללים המותרת בהתאם לנוסחה שנקבעה במתווה הסגר, וזאת במטרה להקל על ציבור המתפללים ולאפשר לאחראי במקום הקפדה על ההנחיות. מדובר באינטרס עליון משותף של כל התושבים ‑ לצמצם את התפשטות הנגיף ולהוריד את רמת התחלואה".
כאמור, נוכח העלייה החדה במספר החולים בעיר, שהגיע בתחילת השבוע ל־358, מה שהפך את מודיעין לעיר אדומה על פי "מתווה הרמזור", נערך במודיעין מבצע אכיפה מוגבר בנושא אי־עטיית מסכה. כ־70 קנסות בסך 500 שקלים חולקו בימים האחרונים על ידי השיטור העירוני.
3 צפייה בגלריה
סנ"צ נגר
סנ"צ נגר
סנ"צ נגר
(צילום פרטי)
קפסולות בפארקים ובתיכונים
גם התפילות בבתי הכנסת בעיר עברו כסדרן בראש השנה. מחזיק תיק הדתות, חבר המועצה עמיעד טאוב, ציין שכל הקהילות נערכו בתיאום עם העירייה והכינו קפסולות בפארקים ובתיכונים בעיר. "התקיים סיור משותף של נציגי בתי הספר, המחלקה לשירותי דת ונציגי הקהילות, ולכל קהילה נתפר מענה מותאם אישית כאשר במידת הצורך העירייה גם העבירה כיסאות למי שצריך. במקביל, אירגנו בעשרה מוקדים ברחבי העיר תקיעות שופר עבור הציבור הרחב בפארקים וכן תקיעות שופר לבודדים שביקשו".
חבר המועצה עמיחי זליג מספר על חוויות דומות מהחג: "בשכונת אבני חן שמרו בהחלט על ההוראות והגיעו לא מעט מתפללים. האירוע הכי מרגש היה תקיעות השופר בפארק, אליו הגיעו מכל הקהלים בשכונה ברצף של שעה".