מפחדת ללכת לבד בחושך? כתבי או התקשרי לקבוצת הוואטסאפ "מישהי ערה במודיעין", ותקבלי ליווי עד הבית. היוזמה החדשה נועדה לתת סיוע ושירות בליווי טלפוני או כתוב לנערות ולנשים שהולכות לבדן בשעות החשיכה.
1 צפייה בגלריה
"הרגשת ביטחון". כהנא
"הרגשת ביטחון". כהנא
"הרגשת ביטחון". כהנא
(צילום: פרטי)
קראו גם:
מדובר בקבוצה שקטה ללא התכתבויות מיותרות, ללא שיפוטיות או שאלות. "אנחנו פה כדי לוודא שתגיע/י הביתה בשלום ולהיות פה איתך", נכתב בתקנון הקבוצה.
איך זה עובד? מי שצריכה סיוע כותבת בקבוצה "מי ער/ה?". ברגע שעונים לה היא יכולה להחליט האם להתקשר או רק להתכתב. אם הכל בסדר, אין צורך למסור מיקום. במקרה חירום יש להתקשר למוקד 106 ו/או למשטרה (100). אחרי שמגיעים הביתה ונועלים את הדלת, מפסיקים את השיחה. אין למסור כתובת בשום אופן.
מי שהביאה את הרעיון לעיר היא תושבת העיר שרית גפן, אליה הצטרפה אילנה כהנא, מדריכת הורים ופעילה חברתית.
"הרעיון נולד ממישהי מחולון שהחליטה לפתוח קבוצה", מספרת כהנא. "הצטרפתי לשרית ותוך 24 שעות הכל היה מוכן. חשוב להבין שזה לא מחליף טלפון לשירותי חירום כמו משטרה ומד"א במידת הצורך. הרעיון הוא שיש נערות שחוזרות הביתה מאוחר ובאיזשהו שלב הן מתפצלות וכל אחת הולכת לבדה. יש הליכה של כמה דקות לבד שהיא לפעמים מאוד לא נעימה. לפעמים מספיקה העובדה שיש מישהו על הקו כדי לתת לנערה הרגשת ביטחון. זה משהו קטן אבל מאוד גדול למי שצריך אותו באותו הרגע".
במודיעין יש גם קבוצת נערים יחידה בארץ. "היה ביקוש מצד האמהות שאמרו שיש גם נערים שחוזרים הביתה לבד וחוששים. זאת קבוצה נפרדת", מסבירה כהנא. "אם הצלחנו להרגיע ולעזור - מה טוב. אין פה כדי להסיר אחריות הורית".