בשבוע שעבר התרחש אירוע יוצא דופן במושב שקף שבחבל לכיש: טקס סיום של המכינה הקדם צבאית "מיתרים לכיש שקף", בו השתתף רועי ארנסט, מחניכי סניף אקי"ם במודיעין, שלמרות המגבלה שלו, הצטרף לפני כשנה למכינה עם בני נוער בגילו - וסיים כמו כולם.
"זה מגיע לרועי ולכל מי שיכול לקבל מכך אמונה והשראה לפרוץ מגבלות, גבולות וסטיגמות", אמר דדי ארנסט, אביו של רועי.
1 צפייה בגלריה
חיים דואק ורועי ארנס
חיים דואק ורועי ארנס
חיים דואק ורועי ארנסט
(צילום: פרטי)
חיים דואק, המשמש כיו"ר אקים מודיעין סיפר על המקרה המיוחד: "רועי איתנו באקים הרבה מאוד שנים. לאורך השנים הוא היה בבני עקיבא. הוא ילד מאוד פעלתן. בהכרות הראשונה שלי איתו לפני שנתיים אמרתי לאבא שלו שהשאיפה שלי היא לגייס אותו לצה"ל, כי ראיתי את היכולות המיוחדות שלו. האבא שיתף איתי פעולה. רועי התנדב גם בבסיסי צה"ל כחניך של אקים. כשסיים את הלימודים, הוא נכנס למכינה קדם צבאית בשיתוף פעולה עם אקים ישראל ו'שווים במדים'. שלחנו אותו למכינה קדם צבאית רגילה לגמרי ששילבה את רועי עם נערים רגילים. הוא היה במכינה כמעט שנה ועשה את כל הפעולות כמו הנערים האחרים. רוב הנערים שם יצאו ליחידות מובחרות בצבא. הם היו איתו כתף אל כתף".
דואק הלך לצפות בטקס הסיום לאחר שהתברר שהוריו של רועי צריכים להיכנס לבידוד. "רציתי להיות שם בשבילו, התרגשתי מאוד", אומר דואק. "זאת משימה שמילאה אותי בתחושות נפלאות. לראות נער עם מוגבלות משתלב בצורה מדהימה עם נערים מדהימים. השילוב עם נוער רגיל נותן ערך מוסף לרועי ולנערים עצמם שפתאום נפגשים עם בני נוער שונים.
איך היה לו במכינה?
"הוא היה אחראי על המורל. כולם מאוד אהבו אותו והם שומרים איתו על קשר. לגבי הגיוס לצבא, הקורונה קצת הרסה כי הוא בקבוצת סיכון ולכן מחכים עם זה בינתיים. כנראה שהוא לא יתגייס בשנה הבאה, אבל הכוונה היא לגייס אותו כשיהיה אפשר. לדעתי הצבא רק ירוויח אם הוא יתגייס".