משבר הקורונה אילץ את הספריות הציבוריות, אחד המקומות האהובים בעיר - להיסגר. במהלך החודשים הללו יכלו התושבים להזמין אומנם ספרים דיגיטליים, אך הדרישה והגעגוע לספריות גברו בתקופה האחרונה, עם החזרה המדורגת לשגרה.
רשת הספריות בעיר כוללת את הספרייה ע"ש שכטר, ספריית רעות, ספריית הכרמים וכן, 27 ספריות בבתי הספר היסודיים. העיר שבה מספר הספריות בבתי הספר הגדול ביותר בארץ. ההיערכות הקפדנית לקראת פתיחתן המחודשת, כללה שיתוף פעולה עם משרד הבריאות ומשרד החינוך, כך שנקבעו הנחיות ומגבלות באשר לאופי פעילותן בתקופה זהירה זו, למניעת התפשטות נגיף הקורונה.
1 צפייה בגלריה
פותחים את הספריות מחדש במודיעין
פותחים את הספריות מחדש במודיעין
פותחים את הספריות מחדש במודיעין
(צילום: דוברות עיריית מודיעין)
כניסת התושבים לספריות תתאפשר בהתאם להנחיות התו הסגול הקובעות את המספר המירבי של שוהים בספרייה בזמן נתון, בהתאם למספר עמדות השאלה פעילות בספרייה בכניסה לכל אחת, יוצב שלט המסביר זאת. בנוסף, יוכלו להיכנס יחידים מעל גיל 14, כאשר כניסה מתחת לגיל 14 תותר עם מבוגר מעל גיל 18. בכניסה יתבקשו התושבים לעבור מדידת חום, לעטות מסכה בכל זמן השהות בספרייה ולחטא ידיים בעמדת חיטוי באלכוג'ל שתוצב בכניסה.
גם זמן השהייה בספריה מוגבל בשל ההנחיות, ל-15 דקות במהלכן שירותי הספרייה הפעילים יהיו השאלה והחזרת ספרים בלבד. בהקשר זה מדגישים בעירייה כי לא יינתנו שירותי גלישה באינטרנט, הדפסה ושהייה לצורך קריאת ספרים. גם עמדות החיפוש העצמי בספרייה יהיו בשלב זה מושבתות, אך ניתן לבדוק את מצב ההשאלות ולבצע חיפושים בקטלוג הספרייה באמצעות אפליקציית ismartlib.
תהליך החזרת הספרים כולל הכנסתם "לבידוד" לשלושה ימים על פי הנחיות משרד הבריאות. המשמעות היא שהספרים יתאווררו בין המגע מאדם לאדם, בטווח זמן מספיק בכדי לצמצם ככל הניתן את הסיכוי להתפשטות הנגיף. לצורך כך, יוחזרו הספרים לעגלות המיועדות לכך בכניסה לספריות.
הספריות צפויות להיפתח מחר (רביעי 20.5). שעות הפעילות של הספריות יישארו כפי שהן בשגרה, והן מפורטות באתר העירייה.