פרויקט ייחודי, במסגרתו יסייעו תושבים ותיקים במודיעין לתושבים ותיקים אחרים הסובלים מבדידות, יוצא בימים אלה לדרך בהובלת מחלקת הבריאות באגף לשירותים חברתיים והמחלקה לאזרחים ותיקים באגף קהילה בעירייה.
1 צפייה בגלריה
עוזרים זה לזה
עוזרים זה לזה
עוזרים זה לזה
( צילום המחשה: shutterstock)
היוזמה התגבשה במהלך שנת הקורונה, בה התברר כמה קשה ואף מסוכנת בדידותם של התושבים הוותיקים והמבוגרים בימים של ריחוק חברתי.
המיזם החדש הוא המשכו של פרויקט עירוני דומה אחר שהחל לפעול לפני כשנתיים ‑ "קשרים" ‑ לחיבור בין קהילות שונות בעיר, והוא נקרא "קשרי זהב" ויתמקד באוכלוסייה המבוגרת.במסגרת המיזם צפויים אזרחים ותיקים להתנדב ולהגיע אחת לשבוע אל בתיהם של אזרחים ותיקים אחרים החשים בדידות, אם במפגשים של פנים מול פנים, שיחות בטלפון או באמצעות תוכנת "זום".
קראו גם:
המתנדבים בפרויקט יעברו בתקופה הקרובה הכשרה בת ארבעה מפגשים, שתבוצע על ידי מנחת קבוצות מוסמכת, במטרה לחזק את החוסן הקהילתי.
"מדובר בפרויקט מקסים בו כולם מרוויחים", אומר סגן ראש העירייה ומחזיק תיק האזרחים הוותיקים, מויש לוי. "גם האזרחים הוותיקים שהתמודדו עם בדידות בתקופת הקורונה וחלקם ממשיכים להתמודד איתה גם כעת, וגם האזרחים הוותיקים העושים עבודת התנדבות בתחומים שונים בעיר. נמשיך בפרויקטים יחד עם האזרחים הוותיקים ולמענם, תוך התאמת המיזמים לצרכים השונים".
מחזיק תיק הבריאות במועצת העיר, ברוך בוחניק: "הבדידות הינה מגיפה עולמית והיא פוגעת בכל חלקי האוכלוסייה. ברמת הרשות אנו פועלים לבניית תשתית חברתית לטובת הפגת הבדידות בקרב אזרחים ותיקים על ידי הכשרת תושבים, והפרויקט ממומן על ידי העירייה ומיזם 'אפשריבריא' של משרד הבריאות".
לעדכונים - חדשות מודיעין