ארגוני מחאת הנכים הודיעו כי יפגינו היום (ראשון) החל מהשעה 8:00 בבוקר בעשרות כבישים וצמתים מרכזיים ברחבי הארץ, כאשר המטרה המרכזית היא לשבש ולחסום את התנועה.
2 צפייה בגלריה
פקקים בירושלים
פקקים בירושלים
פקקים בירושלים
(צילום: יואב דודקביץ')
ברשימת המוקדים בהם מתוכננות החסימות נמצאות גם שתי הדרכים המרכזיות המחברות את ירושלים עם שאר הארץ: כביש מספר 1 שם מתכננים המוחים להפגין במחלף בן שמן וכן במחלף לטרון. בכביש מספר 443 מתוכננת הפגנה בצומת מודיעין לכיוון ירושלים.
חידוש המחאה מגיע על רקע ויכוח אודות הגדלת קצבאות הנכים. במשרד האוצר טוענים שחוק קצבאות הנכים מחייב לחשב אותן לפי מספר הנכים ב־2021, ואילו הנכים דורשים לחשב לפי מספרם ב־2018. הוויכוח חייב להיפתר בשבועיים הקרובים כדי שעדכון הקצבאות ישולב בתקציב המדינה ובחוק ההסדרים.
קראו גם:
2 צפייה בגלריה
מחאת הנכים במרכז העיר
מחאת הנכים במרכז העיר
מחאת הנכים ברחוב יפו
(ארכיון: לירן תמרי)
מובילי המחאה מסרו כי המחאה מתקיימת ״כאות הזהרה למקבלי ההחלטות כי מאסנו בסיפורים, טריקים, ושטיקים. אנו דורשים במיידית להעביר את כל הכספים שאוצר המדינה חייב על פי חוק לכלל הנכים ולא מעביר אותם שנים רבות. אנו מצהירים כי ההפגנות ילכו ויתעצמו אם ממשלת ישראל, ראש הממשלה ושר האוצר לא יענו לבקשתנו האחת, להעביר את כל הכספים שהנכים אמורים לקבל אותם על פי דין בלי שום קיזוזים שלא הוסכם עליהם מלכתחילה ולכבד את כל ההסכמים שנחתמו בעבר אם מובילי המאבק . לא יהיו יותר פשרות פתחנו במלחמת הקיום של כלל הנכים במדינה״.