ממודיעין לראשון לציון ברכבת, ללא החלפה: רכבת ישראל החלה בהנחת המסילות בפרויקט מסילה 431 שעתידה לחבר את יישובי השפלה ומישור החוף הדרומי אל מודיעין וירושלים. פרויקט מסילת 431 יחבר את תחנות ירושלים יצחק נבון ומודיעין ממזרח אל תחנת ראשל"צ משה דיין ממערב באמצעות 30 ק"מ מסילה כפולה ומחושמלת לאורך תוואי כביש 431.
5 צפייה בגלריה
רכבת ישראל
רכבת ישראל
רכבת ישראל
(צילום: רועי אלמן)

במסגרת הפרויקט ייבנה גשר הרכבת הארוך ביותר בארץ, בין מחלף קריית ראשון לתחנת ראשונים, באורך 3.5 ק"מ, וכן שלוש מנהרות בעומק של 20 מטרים, מתחת לכביש 20, הארוכה שבהן באורך 450 מטרים.

5 צפייה בגלריה
הנחת מסילות פרויקט הרכבת 431
הנחת מסילות פרויקט הרכבת 431
הנחת מסילות פרויקט הרכבת 431
(צילום: באדיבות דוברות רכבת ישראל)
לדברי רכבת ישראל, ״תשעה קילומטרים של מסילה כפולה, שמהווים כ-30% מתוואי מסילת 431 כבר הונחו על ידי רכבת ישראל בתוואי שבין תחנת רמלה דרום, שעתידה להיבנות כחלק מהפרויקט, לבין מחלף ענבה. בימים אלו ממשיכה רכבת ישראל בהנחת המסילות לאורך תוואי 431. בנוסף לכך, בניית אולם הנוסעים המרכזי בתחנת מעוין שורק הסתיימה וכעת נערכת הרכבת לתחילת עבודות הפיתוח סביב התחנה הכוללות סלילת דרכי גישה ובניית שטחי חנייה ומסוף תחבורה ציבורית שישמשו את נוסעי הרכבת״.

5 צפייה בגלריה
מסילות 431 העתידיות
מסילות 431 העתידיות
מסילות 431 העתידיות
(הדמיה: באדיבות דוברות רכבת ישראל)

עוד בחדשות:

5 צפייה בגלריה
תחנה מעוין שורק בתהליך בנייה
תחנה מעוין שורק בתהליך בנייה
תחנה מעוין שורק בתהליך בנייה
(צילום: באדיבות דוברות רכבת ישראל)

כחלק מהפרויקט, מאריכה ברכבת את הרציפים הקיימים בתחנת הראשונים ומוסיפים קירוי ברציפים הקיימים והחדשים. באמצעות חיבור התחנה לתוואי 431, יוכלו נוסעי התחנה להגיע באופן ישיר אל תחנות תל אביב, מודיעין וירושלים, ללא הצורך בביצוע החלפה. תחנה נוספת שנמצאת בשלבי תכנון מתקדם היא רמלה דרום.

5 צפייה בגלריה
כך תיראה תחנת הרכבת שורק
כך תיראה תחנת הרכבת שורק
כך תיראה תחנת הרכבת שורק
(הדמיה: ד.א.ל הנדסה ומשרד אמר קוריאל אדריכלים)

התחנה תכלול אולם נוסעים ושירות, שטחי מסחר ותפעול, גשר הולכי רגל ממבנה התחנה אל הרציפים, חניון ומסוף תחבורה ציבורית. התחנה, שמכרז על אודותיה פורסם לפני מספר חודשים, נמצאת כיום בשלבי התארגנות לתחילת עבודה.