ממודיעין לראשון לציון ברכבת, ללא החלפה: רכבת ישראל החלה בהנחת המסילות בפרויקט מסילה 431 שעתידה לחבר את יישובי השפלה ומישור החוף הדרומי אל מודיעין וירושלים. פרויקט מסילת 431 יחבר את תחנות ירושלים יצחק נבון ומודיעין ממזרח אל תחנת ראשל"צ משה דיין ממערב באמצעות 30 ק"מ מסילה כפולה ומחושמלת לאורך תוואי כביש 431.
במסגרת הפרויקט ייבנה גשר הרכבת הארוך ביותר בארץ, בין מחלף קריית ראשון לתחנת ראשונים, באורך 3.5 ק"מ, וכן שלוש מנהרות בעומק של 20 מטרים, מתחת לכביש 20, הארוכה שבהן באורך 450 מטרים.
לדברי רכבת ישראל, ״תשעה קילומטרים של מסילה כפולה, שמהווים כ-30% מתוואי מסילת 431 כבר הונחו על ידי רכבת ישראל בתוואי שבין תחנת רמלה דרום, שעתידה להיבנות כחלק מהפרויקט, לבין מחלף ענבה. בימים אלו ממשיכה רכבת ישראל בהנחת המסילות לאורך תוואי 431. בנוסף לכך, בניית אולם הנוסעים המרכזי בתחנת מעוין שורק הסתיימה וכעת נערכת הרכבת לתחילת עבודות הפיתוח סביב התחנה הכוללות סלילת דרכי גישה ובניית שטחי חנייה ומסוף תחבורה ציבורית שישמשו את נוסעי הרכבת״.
עוד בחדשות:
כחלק מהפרויקט, מאריכה ברכבת את הרציפים הקיימים בתחנת הראשונים ומוסיפים קירוי ברציפים הקיימים והחדשים. באמצעות חיבור התחנה לתוואי 431, יוכלו נוסעי התחנה להגיע באופן ישיר אל תחנות תל אביב, מודיעין וירושלים, ללא הצורך בביצוע החלפה. תחנה נוספת שנמצאת בשלבי תכנון מתקדם היא רמלה דרום.
התחנה תכלול אולם נוסעים ושירות, שטחי מסחר ותפעול, גשר הולכי רגל ממבנה התחנה אל הרציפים, חניון ומסוף תחבורה ציבורית. התחנה, שמכרז על אודותיה פורסם לפני מספר חודשים, נמצאת כיום בשלבי התארגנות לתחילת עבודה.