לפני פחות משבועיים נפתח מרכז חיסונים חדש במרפאת המוריה של הכללית במודיעין. יתרונות מרכז התחסנות שפעת הנם חשובים במיוחד בימים אלו בשל ההתמודדות היומיומית עם נגיף הקורונה, ולמעלה מ-1,000 תושבים כבר הגיעו וקיבלו את החיסו, הניתן רק למי שזומן מראש ונקבע לו תור על ידי צוות המרפאה באופן יזום.
1 צפייה בגלריה
אחות ומטופלת במרכז ההתחסנות לשפעת במודיעין
אחות ומטופלת במרכז ההתחסנות לשפעת במודיעין
אחות ומטופלת במרכז ההתחסנות לשפעת במודיעין
(צילום: אופיר לוי)
רותי זורע, מנהלת סיעוד מרכז התחסנות השפעת במרפאת מוריה, מסבירה כי החיסונים מתבצעים עבור אוכלוסייה בסיכון המוגדרת ע"י משרד הבריאות.
קראו גם:
"המשימה הראשונה הינה לחסן במהירות ובפרק זמן קצר מטופלים בסיכון כדי לשמור על בריאותם ולספק להם הגנה מפני מחלת השפעת וסיבוכיה. קצב ההתחסנות במודיעין, עד כה, משביע רצון ושיתוף הפעולה וההיענות של המטופלים הנם גבוהים", היא אומרת.
אסתר מאור נבות (66), תושבת מודיעין, אם לארבעה וסבתא לשמונה, הגיעה למרכז ההתחסנות החדש ולאחר מספר דקות קיבלה חיסון ויצאה לביתה: "אין ספק שמדובר בשירות יעיל וחכם של כללית להגיע למקום שהוא נפרד מהעומס במרפאות האחרות עם אחות חייכנית ונחמדה וכמעט בלי תור".
בשל מגפת הקורונה החל מבצע החיסונים השנה במתכונת שונה ומדורגת. בשלב זה החיסון ניתן בהתאם להנחיות משרד הבריאות למטופלים בסיכון מרבי וגבוה, לחולים כרוניים, למרותקי בית, לעובדי מערכת בריאות ועוד. לאחר קבלת משלוח שני של חיסונים יורחב מעגל המטופלים שמוזמנים באופן ייזום לקבלת החיסיון.
ארז לוי, מנהל מחוז מרכז בכללית: "כללית היא הראשונה בין הקופות שהקימה מרכז התחסנות שפעת שהנו בעל חשיבות גבוהה עבור אוכלוסיות הנדרשות לחיסון בשלב הראשון: "הקמתו של המרכז נועדה למנוע התקהלויות וגם על מנת להבטיח הפרדה בין המתחסנים ליתר המטופלים. יתרה מכך, זמינות התורים היא מיידית".