פינג פונג נגד פרקינסון: חברי "קבוצת חולי הפרקינסון במודיעין", ארגון קהילתי שהוקם לפני כשנתיים על ידי שניים מתושביה הוותיקים של העיר ‑ גילה וירח גלטר, משתתפים בימים אלה במיזם ייחודי, המשרת את חולי המחלה חשוכת המרפא, הזקוקים גם הם, במיוחד בתקופה זו, להסחת דעת ופעילות גופנית.
1 צפייה בגלריה
"מענה לשיפור היציבה". משחקים טניס שולחן
"מענה לשיפור היציבה". משחקים טניס שולחן
"מענה לשיפור היציבה". משחקים טניס שולחן
(צילום: פרטי)
הפעילות כוללת מפגש שבועי של חברי העמותה, חולי הפרקינסון בני גילאים שונים, המגיעים אל אחד מאולמות הספורט בעיר ומשחקים טניס שולחן (פינג פונג). מדי שבוע מגיעים אל המתחם כעשרים חולים, ובהנחיית מאמן מקצועי, לומדים את כללי המשחק ומתאמנים.
ליאורה סגל היא אשתו של ידידיה, חולה פרקינסון מזה שנים, הלוקח חלק בפעילות הארגון שהקימו בני הזוג גלטר, והיא מספרת על המפגש השבועי החשוב: "זה פשוט קסם קטן שמתחולל של אנשים שמתמודדים עם פרקינסון. נוצרה קבוצה שאחת לשבוע נפגשת באולם, פותחים עבורם כעשרה שולחנות פינג פונג, וברגע שהם מתחילים לשחק קורה הנס, הרעד האופייני למחלה נעלם או מתמתן, הגב הכפוף מתגמש, הרגליים הופכות קלות יותר, החיוך עולה על השפתיים, ואפילו הזוגיות פותחת פרק חדש וחברויות חדשות מתחילות".

קראו גם:

על התרומה החשובה לחולים מספרת גלטר, 76, שהקימה עם בן זוגה בן ה־77, את קבוצת התמיכה בחסות "עמותת פרקינסון ישראל" ובסיוע האגף לשירותים חברתיים בעירייה, אחרי שגילו כי הם חולים במחלה. "רופאים ונוירולוגים מדברים על כך שפעילות ספורט כמו פינג פונג למשל מעניקה מענה מצוין לשיפור היציבה, לקוארדינציה, לשיפור מצב קשר יד‑עין ולתיפקוד בכלל", היא אומרת, "ולכן המיזם הזה כה חשוב ומשמעותי לחולים, ואנחנו שמחים על שיתוף הפעולה מצד התושבים".
אחד מתושבי העיר, שאביו חבר בקבוצה, מספר: "יש לפעילות הזו משמעות אדירה עבור אבא שלי ועבור שאר החולים במחלה הלא פשוטה הזו. יש שם הכל מהכל ‑ אימון גופני מקצועי, הפעלה של גוף ונפש, ומפגש חברתי שהוא לא פחות חשוב, וסולידריות בין קבוצת אנשים שמתמודדת עם מחלה מורכבת. מעל כולם ניצבת שם גילה היקרה, הרוח החיה של המיזם הקסום הזה, והיא משחקת בעצמה, מעודדת ותומכת בשאר, זה פשוט נפלא. הדבר הזה מקבל משמעות יתרה בימים אלה של מלחמה וחוסר ודאות וחרדות ולחץ שיש על כולם, ובטח על אנשים שחולים במחלה חשוכת מרפא, וכל יוזמה שכזו מבורכת".