אחרי כמעט עשור של פעילות מוצלחת, הופכת בימים אלה אחת הפיצריות המוכרות יותר במודיעין, "פיצה צ'יז", לרשת בפרישה ארצית, וכל זאת במהלך אותו מוביל איתי חגואל, שהקים את הסניף הראשון בעיר, הממוקם במרכז מרלז.
1 צפייה בגלריה
איתי חגואל בפיצה צ'יז
איתי חגואל בפיצה צ'יז
איתי חגואל בפיצה צ'יז
(צילום: אביגיל עוזי)
למרות שהוא בן למשפחה שעסקה במשך שנים רבות בעסקים בתחום המזון, לא העז עד היום חגואל (48) להתחיל מהלך להרחבת העסק שטיפח.
כמי שהתרגל במשך שנים להגיע מדי יום אל הפיצרייה השכונתית, ולשהות בה במשך מרבית שעות היום, ייאלץ מעכשיו חגואל להסתובב ברחבי הארץ, אבל הוא מוכן ומצפה לאתגר.
"לפני תשע שנים בערך הקמתי עם שותף עסק לממכר גבינות של חברה מוכרת, ובשלב מסוים נמאס לנו מזה, ועלה לי רעיון לפתוח פיצרייה, להכין פיצות, וכך נשווק את הגבינה שיש אצלנו, ומפה לשם, כך נוסדה הפיצרייה שלנו", משחזר חגואל.
במשך השנים הפכה פיצה צ'יז למוקד משיכה לרבים מתושבי העיר, ובין הסיבות לכך הייתה העובדה כי המועסקים בה הם בני נוער וחיילים משוחררים תושבי העיר, תפיסה שחגואל החליט לדבוק בה.

איך לא לאבד לקוחות

התפרצות מגפת הקורונה במהלך שנת 2020, הכניסה עסקים רבים בעיר לצרות גדולות, אולם לטענת חגואל, הוא דווקא הצליח להפיק את המיטב מאותה תקופה קשה.
"הקורונה, ככל שזה יישמע מוזר, שימשה לנו כמקפצה רצינית, וזה בעיקר בגלל שיטת העבודה שלנו", אומר חגואל, ומסביר: "אנחנו, בניגוד לשאר עסקי המזון, הבנו איך לא לאבד לקוחות, מה שקרה לעסקים רבים".
איך עשיתם את זה?
"באותם ימים היה 'בליץ' של משלוחים. אנשים לא יצאו מהבית, וראו במזון מהיר פתרון קל ונוח להאכיל את המשפחה, ונוצר לחץ אדיר על עסקי המזון. הכל עבד בלחץ, הסחורה לא הייתה איכותית, ובגלל המהירות והלחץ יצאו דברים לא טובים, אבל לאנשים לא הייתה ברירה, הם נעזרו בשירותים האלה, ובגלל שנוצרו עומסים מטורפים, החלה נדידה של לקוחות בין כל העסקים, כשכל אחד חיפש לקבל את המוצר שלו כמה שיותר מהר".
"קיבלנו ביקורות על זה שהפרסומת מעט קיצונית, ויש בה שפה לא יפה וגם קללות, אבל זה לא בכוונה רעה. אנחנו פונים לצעירים, זה הווייב, והחלטנו שזה הכיוון שלנו"
מציאות זו, מספר חגואל, גרמה דווקא לפגיעה בעסקים רבים.
"הטעות של העסקים הייתה שהם לא הגדילו את כמות הייצור, השאירו את אותו צוות עובדים, לא שדרגו ציוד, ואז לקוחות נדדו לעסקים אחרים כי רצו לקבל שירות טוב יותר", אומר חגואל. "בעלי עסקים חששו להשקיע בתקופה הלא ברורה הזו, איבדו לקוחות באותו קצב שהכניסו לקוחות, ואמנם היתה תחושה של פריחה, אבל היא היתה זמנית".
חגואל, שזיהה לדבריו את הפוטנציאל לצמיחה דווקא בימים מורכבים אלה, ביצע מהלך דרמטי יחסית, מבלי לדעת אם יצליח.
"השקעתי מאות אלפי שקלים, קלטתי עובדים חדשים, הרחבתי את המטבח, החלפתי את הציוד לציוד חדיש כדי שתהיה לי יכולת ייצור טובה יותר, וכל זה כדי לא לאבד את הלקוחות הישנים ואת אלה החדשים".

15 סניפים בשמונה חודשים

הצלחתו של המהלך, למרות החשש, והעובדה שעל פי נתונים שבידיו שילש חגואל את מספר לקוחותיו בשנה האחרונה, הובילו אותו להחלטה דרמטית עוד יותר ‑ להרחיב את העסק במודיעין למקומות אחרים ברחבי הארץ, ולאתר זכיינים שיפעילו את הסניפים השונים.
"לא רציתי להסתפק במה שיש. הסניף במודיעין עובד יופי, ויש לי חבר שהוא יועץ שיווק, שלחץ עליי שנים להקים רשת ולמכור זכיינויות, וכשראיתי באמת שאני על הדרך הנכונה, החלטתי ללכת על זה", מסביר חגואל.
בשמונת החודשים האחרונים השקיע חגואל זמן רב בקידום הפרויקט, במסגרתו נפתחו לאחרונה סניפים בירושלים, רחובות ואשדוד. בשבוע הבא ייחנך סניף בראש העין, ובעתיד הקרוב גם בחולון, אשקלון וגדרה.
"מכרנו כבר 15 סניפים בשמונה חודשים מאז שיצאנו למהלך, וזה מרגש ומשמח", הוא ממשיך. "אני מאתר את המקום, בונה את הסניף, שדומה כמובן לסניף במודיעין, קונה את הציוד, והזכיין שנבחר מקבל ממני מוצר מוכן ומשלם על ההוצאות שהיו לי עד אותו הרגע. אנחנו לוקחים בדיוק את מחיר תכנון הקמת הסניף, ולא גוזרים קופון על בניית הסניף. הזכיין מקבל הכל. חשוב לנו שירגיש חלק מהמשפחה".

"פונים לצעירים"

לאחרונה, כאשר החל לקדם את מהלך ההתרחבות, השיק חגואל סדרה של פרסומות ברשת, שכללה פרזנטורים כמו ירון ברלד ונירו לוי, אבל מתברר שלא כולם אהבו את הפרסומות, בהן נעשה שימוש בשפה בוטה. חגואל לא מתרגש מכך.
"קיבלנו ביקורות על זה שהפרסומת מעט קיצונית, ויש בה שפה לא יפה וגם קללות, אבל זה לא בכוונה רעה. אנחנו פונים לצעירים, זה הווייב, והחלטנו שזה הכיוון שלנו", הוא אומר. "סביר להניח שמבוגרים ייפגעו מהדיבור שם, ואני מצטער אם זה קרה".

"חולה שליטה"

בימים אלה, בהם הוא מסתובב ברחבי הארץ ומלווה הקמה של כל סניף, מודה חגואל כי מדובר במאמץ גדול, אבל הוא שמח על כך.
"יש לי חבר שהוא יועץ שיווק, שלחץ עליי שנים להקים רשת ולמכור זכיינויות, וכשראיתי באמת שאני על הדרך הנכונה, החלטתי ללכת על זה"
"פיצה צ'יז היא הבייבי שלי", הוא מסכם, "ואף פעם לא האמנתי שאני מסוגל לנהל כמה מקומות במקביל, גם כי אני קצת חולה שליטה, אבל ברגע שקיבלתי הכוונה והנחיה, ולמדתי להאציל סמכויות, הבנתי שזה אפשרי.
"בשנים הראשונות הייתי משועבד לעסק מבוקר ועד לילה, והיום אני חולק את המשימה עם מנהל סניף ועוד עובד. לומדים.
"אגב, את חלק מהתובנות האלה למדתי דווקא מחבר'ה צעירים שעובדים אצלי, שלימדו אותי שאפשר לסמוך על אחרים ושצריך להקשיב".
מתכון לרוטב פיצה נפוליטני:
500 גרם עגבניות מרוסקות
כף רסק עגבניות
כפית וחצי מלח
שתי כפיות אורגנו/בזיליקם
כף שום כתוש
חצי כפית פלפל שחור
שתי כפות שמן זית
הכנה: לערבב ולטחון הכל

קראו גם:

פיצה צ'יז במספרים
מכינים 1,000 פיצות ביום
מעסיקים 25 עובדים
סה"כ 18 סניפים מתוכננים
25 שקלים לפיצה בסיסית